۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
نوسان قیمت ۸ قلم کالا

بانک مرکزی اعلام کرد که در هفته گذشته قیمت هشت قلم از کالاهای خوراکی دچار تغییر شده که سبزیجات با ۸.۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در هفته منتهی به 18 اردیبهشت‌ماه امسال متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در تهران حاکی از آن بود که لبنیات، برنج، حبوبات، سبزی‌های تازه و قند و شکر نسبت به هفته ماقبل آن گران شده‌اند.

همچنین قیمت تخم‌مرغ، میوه‌های تازه و گوشت مرغ با کاهش قیمت همراه بود. روغن نباتی، چای و گوشت قرمز تغییر قیمتی نداشتند.

لبنیات و تخم‌مرغ

بنابر اعلام بانک مرکزی در هفته منتهی به 18 اردیبهشت‌ماه در گروه لبنیات قیمت ماست غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل 3.1 درصد افزایش یافت و در مجموع قیمت لبنیات با 0.1 درصد رشد همراه بود. بهای سایر اقلام این گروه ثابت ماند . همچنین قیمت تخم‌مرغ 1.8 درصد کاهش یافت و شانه‌ای 6600 تا 9000 تومان فروش رفت.

برنج و حبوبات

در هفته مورد بررسی برنج 0.1 درصد و حبوبات 1.3 افزایش قیمت داشت و در نهایت بهای نخود 1.4 درصد، لوبیا سفید 2.1 درصد و لوبیا قرمز 0.1 درصد کاهش یافت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

میوه‌های تازه در هفته منتهی به 18 اردیبهشت‌ماه 0.1 درصد کاهش قیمت داشت که در مقابل سبزی‌های تازه 8.7 درصد گران‌تر شدند.

گوشت مرغ و گوشت قرمز

در هفته مورد گزارش بهای گوشت مرغ نیز 0.7 درصد کاهش قیمت داشت . این در حالی است که قیمت گوشت قرمز و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر ماند.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

بنابر اعلام بانک مرکزی در هفته گذشته بهای قند 0.2 درصد و شکر 0.8 درصد افزایش یافت. این در حالی است که قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت ماند.

کد خبر 387509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =