جزییات تمدید  اوراق تبعی «هشهر۴۰۲»

مدیر سرمایه گذاری گروه مالی شهر گفت: دوره عرضه اوراق تبعی گروه مالی شهر تا فردا و با نرخ سود ۴۰ درصدی تمدید شد.

محمد علیمرادی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با تمدید انتشار اوراق تبعی گروه مالی شهر با نماد«هشهر۴۰۲»، گفت: بانک شهر به عنوان سهامدار اصلی و عمده گروه مالی شهر در شرایط رکودی و آینده نه چندان مثبتی که از بازار سرمایه وجود دارد یکی از معدود شرکت هایی است که در جهت حمایت از قیمت سهم خود و همچنین به جهت رسیدن به ارزش ذاتی اقدام به انتشار اوراق تبعی بیمه سهام کرد و تمام تلاش این گروه حمایت از سهامداران خرد بوده است.

وی افزود: با انتشار اوراق تبعی سود مناسبی لحاظ شد و با ظرفیت های موجود در شرکت دارایی های که غیر مولد هستند و برنامه فروش آن ها وجود دارد طی ماه های آینده محقق و در هفته آینده اخبار مربوط به آن منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود با اجرائی شدن برنامه ها و ظرفیتی که در شرکت وجود دارد کمک شایانی به سهم شود.

مدیرسرمایه گذاری گروه مالی شهر ادامه داد:‌ اگر شاهد بهبود تدریجی بازار و روند نزولی شدیدی که طی چند روز اخیر ایجاد شده روند مطلوب‌تری داشته باشیم قطعا در هفته ها وماه های آتی بازدهی سهم برای سهامداران مناسب خواهد بود و بانک شهر و سهامدار اصلی معتقد است که عدد ٢۵٠ تومان که در سر رسید اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ برای اوراق تبعی تضمین شده عدد بزرگی نیست و باتوجه به ظرفیت های موجود در شرکت به طور یقین این قیمت در بازه کمتر از یکسال قیمت به آن عدد خواهد رسید و چه بسا ارزش ذاتی شرکت بالاتر از آن قیمت است.

علیمرادی در رابطه با روند دستیابی اوراق تبعی به ۲۵۰ تومان گفت: بانک شهر معتقد است که با برنامه های مدنظر خود می‌تواند طی کمتر از یکسال به قیمت ٢۵٠ تومان دست یابد. برای ایجاد تضمین برای سهامدارانی که اقدام به خرید می‌کنند باید گفت می‌توانند با هزینه ای ناچیز اوراق تبعی را خریداری کرده و با توجه به اینکه فردا آخرین روز معاملاتی اوراق است با قیمت ١٨٠ تومان با خرید همزمان اوراق تبعی از سود ۴٠ درصدی سالانه بهره ببرند که این امکانی بود که بانک شهر در نظر گرفت تا بتواند از قیمت سهم حمایت کند.

مدیر سرمایه گذاری گروه مالی شهر با اشاره به اینکه ۴۰ درصد نرخ مناسبی است اظهارداشت: نرخی که پیشنهاد شد به موازات بازار های رقیب بود، اما با توجه به رسیدگی که در رده ابزار های رقیب وجود دارد ۴٠ درصد نرخ مناسبی است به ویژه با توجه به اینکه این نرخ حداقل تضمین شده است و با تغییر شرایط بازار و برنامه های دولت در یکسال آینده در بحث اقتصاد کلان قیمت سهام بیشتر رشد کند که قاعدتاً این موضوع سبب خواهد شد تا سود سهامداران هم بیشتر شود.

وی در پایان افزود: اگر شرایط بازار تغییر و نقدینگی بیشتری در بازار حرکت کند به نظر می‌رسد که نرخ سود به کف رسیده و باتوجه به اینکه سقفی برای قیمت وجود ندارد این احتمال می رود که سهامداران سود بیشتری کسب کنند و در مقابل هزینه ناچیزی که سهامداران پرداخت می‌کنند عملا می‌توان گفت که هزینه ای برای سهامداران ندارد و صرفا تضمین کف ۴٠ درصدی سود است.

کد خبر 496093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =