«تنوین» ۲۳۰ ریال سود تقسیم کرد

با تصویب صورت های مالی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه نوین، به ازای هر سهم ۲۳۰ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه نوین با حضور ۸۹درصدی سهامداران برگزارشد.

مجتبی عزیزیان مدیرعامل تأمین سرمایه نوین در مجمع عمومی سالانه تنوین گفت: در حال حاضر سرمایه ثبت شده شرکت ۳۸.۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال و درآمد عملیاتی آن مبلغ ۱۷.۱۴۷.۸۷۴ میلیون ریال و سود عملیاتی معادل ۱۳.۳۱۰.۰۵۷ میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: تامین سرمایه نوین در سال گذشته جایگاه نخست مشاور عرضه و پذیرش شرکت ها را در فرابورس ایران از نظر رتبه بندی کیفی به خود اختصاص داده است. همچنین بین دوازده شرکت تامین سرمایه تا کنون ۶ شرکت در بورس و ۳ شرکت در فرابورس پذیرفته شده اند که مجموع ارزش بازار آن ها در انتهای اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۶۱۵.۰۲۷ میلیارد ریال بوده است.

عزیزیان تصریح کرد : پایان دوره مالی یکساله منتهی به اسفند ۱۴۰۲ درآمد کل تامین سرمایه نوین بالغ بر ۱۵.۴۷۴ میلیارد ریال و نزدیک به میانگین صنعت بوده است.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین رونمایی از ابزارهای مالی پیشرفته در دستور کار شرکت قرار دارد گفت: طرح تأمین مالی زنجیره تأمین با استفاده از ظرفیت داخلی در دست بررسی شرکت است. همچنین امکان‌سنجی تأسیس صندوق املاک و مستغلات در دستور کار تنوین است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از روش‌های هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های استراتژیک از برنامه‌های آتی تنوین است.تنوین در راستای اصلاح ساختار کسب و کار موجود، در نظر دارد موضوع فعالیت ۵ صندوق سرمایه‌گذاری را تغییر دهد.

به گفته عزیزیان ارائه محصولات و خدمات ترکیبی در تعامل با زنجیره نهادهای مالی مرتبط با بانک‌ها و توسعه بازار از طریق ایجاد شبکه‌های نفوذ به بازارهایی که سایر نهادهای مالی بازار سرمایه به آنها وارد نشده‌اند ، از دیگر برنامه های شرکت است.

مدیرعامل تأمین سرمایه نوین افزود: «تنوین» در نظر دارد محصولات مالی این شرکت را به‌صورت بسته‌های "جامع راهکار" ارائه دهد؛ به نحوی که بکارگیری آن بتواند منافع تمام ذی‌نفعان را تأمین کند و نگاه مقطعی نداشته باشد.

وی به پروژه های دردست اقدام شرکت اشاره کرد و اظهارداشت : ۳۴ پروژه در دست اجرای شرکت است که از آن جمله می توان به طراحی سامانه SNBL، امکان سنجی ایجاد بازار شبانه نهادهای مالی غیر بانکی، طراحی اوراق STRIPS و پیاده سازی بستری برای ICO و طراحی سوپر پلتفرم تأمین سرمایه برای تجمیع خدمات بر بستر بازاریابی شبکه‌ای همراه با مبادلات توکن با ارزش وابسته به شبکه اشاره کرد.

عزیزیان در پاسخ به سوال یکی از سهامداران مبنی براینکه شرکت های تامین سرمایه ای سال گذشته ۱۷تا ۳۵ درصد کاهش قیمت سهم داشتند و تنوین نیز از این امر مستثنی نوده و شاهد کاهش قیمتی چشمگیری بده ایم و دلیل آن چیست؟ گفت: سهم بازار و دارایی‌های تنوین حدود ۴درصد در کل بازار و بین تأمین سرمایه‌ها حدود ۸درصد است. متأسفانه در شرایط فعلی، منابع شرکت محدود بوده و این کاهش قیمت سهم نیز ناشی از همین موضوع است.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین درخصوص اینکه چرا بخش زیادی از سرمایه‌گذاری‌های تنوین در صندوق‌ها انجام می‌شود، افزود: علت سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها این است که اوراق خود را در صندوق‌های تحت پوشش مدیریتی خود انجام می‌دهیم و در سال گذشته نیمی از اوراق در صندوق‌ها و نیمی دیگر در بازار منتشر شد و در بازه‌های زمانی آینده این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بنابراین قرار بر این نیست که منابع تأمین سرمایه به یونیت‌های صندوق‌ها تخصیص یابد و قرار بر این است که در حوزه‌های دیگری صرف شود.

مدیرعامل « تنوین» با اشاره به اینکه شرکت برنامه انتشار ۸۰هزار میلیارد ریال اوراق بدهی جدید را در سال ۱۴۰۳ دارد، اظهارداشت: تامین سرمایه نوین در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۲درمجموع به میزان ۳۰.۹۸۳ میلیارد ریال تأمین مالی از طریق انتشار انواع اوراق بدهی انجام داده است.

وی ادامه داد: تأمین سرمایه نوین برای طیف گسترده ای از انواع صندوق های سرمایه گذاری شامل درآمد ثابت، سهامی، بازارگردانی و مختلط در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲بیش از ۳۷۷ هزار میلیارد ریال دارایی را مدیریت کرده است که این میزان حدود ۴ درصد حجم کل صندوق های سرمایه گذاری بازار سرمایه را تشکیل می دهد.

عزیزیان افزود: نرخ اوراق یکساله به ۳۴درصد رسیده این درحالی است که متوسط نرخ اوراق منتشر شده توسط تأمین سرمایه‌ها در سال گذشته ۳۲درصد بوده است.

وی تصریح کرد : باید به این نکته توجه داشت یکی از محدودیت‌های پیش روی شرکت‌های تأمین سرمایه‌های بانکی این است که اجازه تأسیس صندوق‌های جدید را ندارند.

عزیزیان با بیان اینکه قرارداد شرکت برای اوراق با صندوق‌ها یک ساله است، افزود: خبر مثبت این است که نرخ اوراق یکساله تنوین حدود ۴۰درصد و به صورت شناور بوده، اما در سایر شرکت‌های تأمین مالی این رقم حدود ۳۲ تا ۳۴درصد است.

مدیرعامل تنوین تصریح کرد: با توافقاتی که با بانک شده است، تقریباً اوراق ۲۴درصدی نداریم و آن مقدار کمی هم که باقی مانده، نرخ‌های آن تبدیل به اعداد بالاتری شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از سهامداران مبنی بر اینکه چرا صندوق‌های تحت مدیریت تأمین سرمایه‌ها به اندازه صندوق‌های تحت مدیریت شرکت‌های سبدگردان بازده نداشته است، گفت: بسیاری از سبدگردان‌ها امکان انتشار اوراق را دارند و ۵۰درصد میزان سهم بازار در دست شرکت‌های سبدگردان است. همچنین بسیاری از ابزارهای در دسترس شرکت‌های تأمین سرمایه نیز در اختیار شرکت‌های سبدگردان است و از همین رو طرح‌ها و تنوع صندوق‌های این شرکت‌ها نسبت به مجموعه‌های تأمین سرمایه بیشتر است و در نهایت بازدهی‌های آن‌ها بیشتر خواهد بود.

عزیزیان در خصوص خرید گواهی سپرده زعفران گفت:در سال گذشته گواهی هایی مبتنی برسپرده زعفران خریداری شده و با اقبال خوبی رو به رو شد، چرا که در سال گذشته قیمت زعفران رشد قابل توجهی را تجربه کرد و تنوین سود خوبی را از جهت خریداری طلای سرخ کسب کرده است، اما بخش کوچکی از این سود هنوز محقق نشده و این مسئله از سوی شرکت تنوین درحال پیگیری است.

در پایان مجمع شرکت تامین سرمایه نوین، مجموع سود خالص ۱۲۰۰میلیاد تومان براورد شد که ۷۵درصد آن یعنی به ازای هر سهم ۲۳۰ ریال معادل( ۲۳ تومان) تقسیم سود به تصویب رسید.

کد خبر 495963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =