بدون دانش مالی وارد بورس نشوید

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سهامداران باید با دانش مالی در بورس فعال شوند

به گزارش صدای بورس، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور بهره‌مندی سهامداران از روش سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم یک روش ایده آل است و حمایت مجلس از توسعه صندوق ها همیشه وجود دارد.

وی با اشاره به این که از سال ۹۹ تا کنون اقدامات قابل توجهی به منظور بازگشت اعتماد دوباره مردم به بورس از سوی سیاست‌گذاران و مدیران بورسی انجام شده، افزود: به طور مسلم، راه‌اندازی ابزارهای مالی جدید، توسعه خدمات الکترونیک و بحث مربوط به سهام عدالت از جمله این اقدامات بود که توانست تا حدودی اعتماد از دست رفته مردم را به بازار برگرداند اما در شرایط فعلی باید حمایت بیشتری از بازار سهام صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در ادامه اظهار داشت: بورس پیشانی و ویترین اقتصادی است بنابراین هر چه بتوان به این بازار نگاه عمیق‌تر و متفاوت‌تری داشت به طور قطع به تحقق اهداف و شعار سال نزدیک‌تر خواهیم شد.

این نماینده مجلس با اعلام این که جذب سرمایه از مسیر بازار سرمایه نیازمند تدوین برنامه راهبردی و مدیریت شده است، گفت: سهامداران باید با آگاهی و بدور از هیجان و پشتوانه علمی وارد بازار شوند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در ادامه بیان کرد: به طور حتم ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور بهره‌مندی سهامداران از روش سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم کاربردی و ایده آل بوده و حمایت مجلس از توسعه صندوق‌ها همیشه وجود دارد.

منبع: سنا

کد خبر 495865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =