بازار ارز توافقی به زودی راه‌اندازی می‌شود

بانک مرکزی با هدف تسریع در رفع تعهد ارزی و برگشت ارز صادرکنندگان خرد بخش خصوصی که سالانه حدودا هشت تا ۹ میلیارد دلار است و در راستای عمق بخشی به ‎بازار رسمی ارز در راستای سیاست تثبیت ارزی، تصمیم گرفته است با همکاری وزارت صمت، تالار ارز اشخاص ( بازار ارز توافقی ) را در ‎مرکز مبادله ارز و طلای ایران در آینده نزدیک راه‌اندازی کند.

به گزارش صدای بورس،طبق تاکید محمدرضا فرزین - رئیس‌کل ‎بانک مرکزی - با راه‌اندازی سامانه تبادل ارز اشخاص در مرکز مبادله، صادر کنندگان خرد بخش خصوصی می‌توانند ارز خود را با قیمت توافقی در این بازار رسمی و ضابطه‌مند عرضه کنند.

رئیس شورای پول و اعتبار همچنین با اشاره به عوامل اصلی تشکیل این بازار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: بانک مرکزی نیز در این بستر رسمی به عنوان ناظر و رگولاتور حضور خواهد داشت و در صورت نیاز و به منظور تنظیم و ایجاد ثبات قیمت در بازار ارز توافقی نیز مداخله خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 495635

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نقش اقتصاد دانش‌بنیان در مردمی‌سازی اقتصاد

    نقش اقتصاد دانش‌بنیان در مردمی‌سازی اقتصاد

    مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» باید به اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه و کلیدی داشت به نحوی که تجربه موفق مردمی‌سازی در اقتصاد با محوریت رشد اقتصادی و جهش تولید در دیگر صنایع نیز ادامه یابد.

  • کارهای دولت گذشته درست بود

    کارهای دولت گذشته درست بود

    در حالی شاخص‌های متعدد اقتصادی نشان دهنده آمارهای بعضاً بسیار منفی در عملکرد دو دولت گذشته است، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه معتقد است که سیاست‌های گذشته درست بوده و اگر به گذشته بازگردد باز هم همان سیاست‌ها را دنبال خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =