جهش انفجاری آلت‌کوین‌ها

گرچه ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در یک ماه گذشته نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته، اما معامله‌گران همچنان به آینده امیدوار هستند و پیش‌بینی می‌کنند که فاز «جهش انفجاری» این بازار در راه است.

به گزارش صدای بورس به نقل از کوین تلگراف، معامله‌گرانی که از نزدیک روند سه شاخص مهم و وضعیت بازار آلت‌کوین را دنبال می‌کنند، در حال حاضر این بازار در «مرحله ناباوری» قرار دارد و در صورت تکرار تاریخ می‌تواند به «جهش انفجاری» ختم شود. Milkybull، تحلیلگر بازار کریپتوکارنسی در پست‌هایی به ۶۶ هزار دنبال‌کننده خود گفت: گرچه امروز ارزش بازار آلت‌کوین‌ها نزولی شده، اما بر اساس روند تاریخی، این اتفاق به یک جهش انفجاری در قیمت منجر خواهد شد.

مرحله ناباوری زمانی رخ می‌دهد که با وجود نشانه‌های مثبت در بازار، سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به شرایط موجود مشکوک هستند. این شک و تردید سرمایه‌گذاران در افت ۲۴ واحدی شاخص «ترس و طمع» در یک ماه گذشته نمود پیدا کرده است. در حال حاضر این شاخص در محدوده ۵۶ واحد قرار دارد.

این اتفاق در افت ارزش بازار آلت‌کوین‌ها نیز قابل مشاهده است. بر پایه آمارهای موجود، در یک ماه گذشته ارزش بازار آلت‌کوین‌ها (بدون احتساب ۱۰ رمزارز برتر بازار) با ۱۷.۵۵ درصد افت به سطح ۲۶۴.۹ میلیارد دلار رسیده است.

یکی از معامله‌گران کریپتو با نام مستعار Rekt Capital به ۴۶۵ هزار دنبال‌کننده خود گفت: با وجود افت اخیر، این رقم همچنان بالای سطح حمایت ۲۵۰ میلیارد دلار است و از حرکت صعودی در آینده خبر می‌دهد.

در حال حاضر، معامله‌گران بر سه شاخص مهم بازار کریپتوکارنسی تمرکز دارند. این سه شاخص عبارتند از میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه، شاخص قدرت نسبی (RSI) تصادفی و میزان برتری بیت‌کوین در بازار. این شاخص‌ها برای حمایت از پیش‌بینی درباره مسیر حرکت بازار آلت‌کوین‌ها مورد توجه هستند.

شاخص EMA میانگین قیمت در طول دوره با تمرکز وزن سنگین‌تر بر دوره‌های اخیر را نشان می‌دهد. معامله‌گر با نام مستعار Titan of Crypto در این باره می‌گوید: اگر در حالی که روند صعودی است، کل ارزش بازار کریپتوکارنسی روی شاخص EMA۲۰ تمرکز کند، احتمالا به زمان جهش نزدیک شده‌ایم.

نمودار برتری بیت‌کوین که نشان‌دهنده سهم بازار این رمزارز نسبت به کل بازار کریپتو است، یکی از قدیمی‌ترین شاخص‌های مورد توجه معامله‌گران و تحلیلگران است. این نمودار وضعیت سرمایه‌گذاری و ریسک‌پذیری در بازار کریپتوکارنسی را به خوبی نشان می‌دهد. در حال حاضر بیش از ۵۴ درصد ارزش بازار کریپتو به بیت‌کوین تعلق دارد. برخی کارشناسان با مقایسه شرایط امروز با رویداد «هوینگ» سال ۲۰۱۶ معتقدند که پادشاه رمزارزها روزهای خوبی در پیش دارد.

معامله‌گران می‌گویند: بیت‌کوین در مسیری مشابه روزهای پس از رویداد هوینگ ۲۰۱۶ قرار دارد و یکی از شاخص‌ها نشانگر رسیدن آن به کف قیمت است و نشانه دیگر هم از احتمال جهش قیمت به سطح ۳۵۰ هزار دلار حکایت می‌کند. به گفته یکی از معامله‌گران، بیت‌کوین در حال تکرار کامل روند سال ۲۰۱۶ است و تا مدت کوتاهی در سطح ۶۰ هزار دلار باقی خواهد ماند. در آن سال ما شاهد رشد ۴۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در شش ماه بودیم.

تیموتی پترسون، بنیانگذار و مدیر سرمایه‌گذاری شرکت خدمات مشاوره Cane Island نیز در این باره گفت: بررسی نمودارهای قیمت نشان‌دهنده احتمال جهش و ثبت قیمت‌های عجیب است. به نظر من، تا ابتدای سال آینده، قیمت بیت‌کوین می‌تواند شش برابر افزایش یابد و از مرز ۳۵۰ هزار دلار عبور کند. بر پایه موارد پیشین کاهش قیمت، می‌توان حدس زد که در چرخه جدید صعود قیمت‌ها، بیت‌کوین در ۹ ماه آینده بین ۱۷۵ هزار تا ۳۵۰ هزار دلار را خواهد دید. البته بر مبنای روندهای تاریخی، پیش‌بینی من این است که چرخه صعودی آتی در پایان ژانویه ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید.

کد خبر 495564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =