مشکل نرخ بهره با نامه نگاری حل نمی‌شود 

همه سیستم‌ها و مجموعه‌ها تلاش می‌کنند که به اهداف خود برسند، برای بهبود شرایط و برطرف کردن مشکلات باید تلاش کنند.

همه سیستم‌ها و مجموعه‌ها تلاش می‌کنند که به اهداف خود برسند، برای بهبود شرایط و برطرف کردن مشکلات باید تلاش کنند. نهادهای سرمایه‌گذاری مدتی است که با سازمان نامه نگاری می‌کنند تا موضع نرخ بهره برطرف شود، نرخ بهره را نمی توان فقط با نامه نگاری و بروکراسی اداری برطرف کرد که این نرخ‌ها مثل کلافی است که پیوسته هستند و شرایط موجود در بازار باعث شده تا نرخ بهره این چنین شود و مسئله فراتر از ارتباطات است. بحث کانون تلاشی است که برای تامین مالی در شرایط فعلی انجام می‌دهند و چون میزان نیاز مالی مجموعه‌هایی که برای تامین شرایط انجام پروژه‌ها به تعداد زیاد اتفاق می‌افتد، متقاضی رابطه عرضه و تقاضا به قسمتی از شرایط شکل می‌دهد. ارزش زمانی پول و نرخ در بازار بر این مساله تاثیر می‌گذارد. کانون در مسئله جذب سرمایه گذار در بازار سرمایه تا به امروز با توجه به ارزش زمانی پول پروژه‌ها تعریفی جدید پیدا می‌کنند؛ وقتی ارزش زمانی پول در بازار بالا می‌رود پروژه‌هایی که بتواند نرخ بازگشت سرمایه را با این رقم داشته باشد محدودتر می‌شود و دامنه کوچکتری پیدا می‌کنند.
اعضای نهاد سرمایه گذاری برای بهتر شدن شرایط سرمایه گذاری در بورس نیاز به مدیریت منابع مالی و تخصیص دقیق تامین مالی برای پروژه‌هایی که بتوانند سریعتر به چرخه تولید برگردانده و در کوتاه‌ترین زمان برگشت این پول‌ها صورت بگیرد می‌تواند کمک بهتری باشد، بنابراین مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دقیق برای تخصیص این منابع و برگشت سریعتر پروژه‌هایی که می‌توانند سود ده و اقتصادی باشند و گردش آن‌ها می‌تواند کمک بهتری انجام دهندو رابطه عرضه و تقاضا را شکل می‌دهد و می‌تواند نقطه مد نظر شما را خلق کند به نظربنده برنامه ریزی و ارزیابی ارزش زمان و پول در کنار هم می‌تواند نقطه نظر سرمایه گذار را محقق کند.
بسیاری از کاربرانی که وارد بازار بورس می‌شوند تا فرآیند سرمایه‌ گذاری در این بازار را در دستور کار خود قرار ‌دهند، متوجه نیستند که روش‌های مختلفی برای سرمایه‌ گذاری در این بازار در دسترس آنها قرار داشته و می‌توانند سرمایه‌های خود را تنها معطوف به یک روش نکرده و با اتخاذ روش‌های مختلف سرمایه گذاری در بورس هم ریسک سرمایه‌ گذاری خود را به حداقل میزان ممکن برسانند و هم پتانسیل بازارهای مختلف و شرایط مختلف سرمایه گذاری این بازار را استفاده کنند. نکته قابل توجه و مزیت آموزش روش‌های مختلف سرمایه گذاری در بورس در این است که شما حتی در مواقعی که بازار روند نزولی به خود گرفته و در حال افت قیمت‌ها هست نیز می‌توانید از روش‌های مختلف به دنبال سودآوری برای حساب کاربری خود باشید و از این بابت نگرانی پیش روی شما قرار نخواهد گرفت.

  • اردشیر سعد محمدی - مدیرعامل فولاد هرمزگان جنوب
  • شماره ۵۴۱ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 495530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =