۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
قیمت‌گذاری خودروهای برقی آزاد شد

دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت گفت: با رای شورای رقابت خودروهای برقی از شمول مصوبه ۵۴۳ خارج شد.

به گزارش صدای بورس،سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت گفت: اعضای شورای رقابت به اتفاق آرا مصوب کردند خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن خارج شود.

وی افزود: عرضه آسان‌تر و افزایش رقابت پذیری در بازار خودرو از مهمترین دلایل این تصمیم بوده است.

گفتنی است مصوبه ۵۴۳ دستورالعمل شورای رقابت برای خودروهای انحصاری است که در بهمن ماه ۱۴۰۱ صادر شد و هم اکنون بر اساس این دستورالعمل سازمان حمایت قیمت تمام شده خودرو را محاسبه و وزارت صمت به عنوان تنظیم گر فنی آن را به خودروسازان ابلاغ می‌کند.

منبع: مهر

کد خبر 495478

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار ارز توافقی راه‌اندازی می‌شود

    بازار ارز توافقی راه‌اندازی می‌شود

    رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با نمایندگان مجلس گذر از چالش‌های اقتصادی برجای مانده از دهه قبل را دغدغه دولت و بانک مرکزی دانست.

  • ۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است

    ۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر که حدود ۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است، گفت: شرکت‌های واردکننده خودرو برقی می‌توانند خارج از سامانه جدیدی که برای فروش خودروهای برقی باز شده، خودرو بفروشند، اما بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در سامانه خودرو بفروشند و بر قیمت هم نظارت وجود داشته باشد.

  • وضعیت بازار خودرو افتضاح است

    وضعیت بازار خودرو افتضاح است

    رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو گفت: حادثه‌ای که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌های ام‌وی‌ام x۵۵ اتفاق افتاد، بازار خودروهای چینی را هم خراب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =