جهش ۲۳۰۰ درصدی خالص ارزش دارایی‌های «توسکا»

شرکت سبدگردان آتیه توکا به عنوان بازوی مالی گروه فولاد مبارکه در بازار سرمایه ایران همراستا با ارائۀ طیف متنوعی از خدمات مالی  شامل مشاورۀ عرضه و پذیرش، سبدگردانی، اقدام به تأسیس و مدیریت دو صندوق سرمایه‌گذاری در سال  ۱۴۰۲ کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت سبدگردان آتیه توکا در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ تأسیس شد و پس از اخذ مجوز فعالیت به عنوان نهاد مالی در اسفندماه همان سال شروع به فعالیت کرد. این شرکت به عنوان بازوی مالی گروه فولاد مبارکه در بازار سرمایه ایران همراستا با ارائۀ طیف متنوعی از خدمات مالی شامل مشاورۀ عرضه و پذیرش، سبدگردانی، اقدام به تأسیس و مدیریت دو صندوق سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ کرد. در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها در ۱۲ ماه اخیر خواهیم داشت.

صندوق سرمایه‌گذاری توسعه فولاد
نخستین صندوق سرمایه‌گذاری این شرکت با نام صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت توسعۀ فولاد و با نماد بورسی «توسکا» از شهریورماه ۱۴۰۲ با هدف جذب مشتریان ریسک‌گریز، آغاز به کار کرد. با توجه به ماهیت با ثبات صندوق‌های با درآمد ثابت، حداکثر ۵ درصد از منابع صندوق صرف خرید سهام بورسی یا فرابورسی می‌شود و بیشترین حجم دارایی‌های صندوق به سپرده گذاری در بانک (حداکثر تا ۵۰ درصد) و خرید اوراق با درآمد ثابت قابل معامله در بورس دارای ضامن معتبر اختصاص می‌یابد.
این صندوق با کسب بازدهی بیش از ۲۹ درصد در دی و آذر ماه ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه هفتم در میان صندوق های قابل معامله با درآمد نمود و در اسفند ماه ۱۴۰۲ موفق به کسب بازدهی ۳۰ درصد شده است. گواه این بازدهی، روند توسعه سریع و بی سابقه صندوق بوده است به طوری که خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در مدت کمتر از سه ماه با جهش ۲۳۰۰ درصدی به مرز ۲۴۰۰ میلیارد ریال نزدیک شده است و سقف ارزشی صندوق در حال حاضر تکمیل شده است. در راستای پاسخگویی به استقبال بی‌نظیر سرمایه گذاران، مدیریت صندوق تقاضای افزایش سقف خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرده است. رمز این موفقیت، ریسک پایین، استمرار در بازدهی مناسب و حسن اعتماد سرمایه‌گذاران به گروه فولاد مبارکه بوده است.

صندوق سرمایه گذاری در سهام ارزش‌آفرین فولاد
دومین صندوق تحت مدیریت شرکت سبدگردان آتیه توکا در بهمن ماه ۱۴۰۲ و در گروه صندوق‌های سهامی با نماد بورسی"نارین" فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش‌ دارایی‌های صندوق با رشدی ۱۷۰ درصدی در سه ماه گذشته از مرز ۱۷۰۰ میلیارد ریال نیز عبور کرده است. مدیران صندوق حدود ۷۰ درصد از این دارایی را به بازار سهام اختصاص داده‌اند.
استراتژی اصلی کمیته سرمایه گذاری این صندوق، نگهداشت سهام بنیادی با دید میان مدت و بلندمدت بوده و گروه‌های «فلزات اساسی»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» در کانون توجه مدیران هستند. این صندوق تازه‌تأسیس از آغاز فعالیت تاکنون حدود ۶ درصد بازدهی داشته و می‌توان انتظار داشت با توجه به تشکیل سبد پرپتانسیل در شرایط فعلی بازار، سودآوری مناسبی را در آینده به ارمغان آورد. قابل ذکر است بازارگردان هر دو صندوق، صندوق اختصاصی بازارگردان توسعه فولاد مبارکه بوده که با پشتوانه فولاد مبارکه توانسته است نقدشوندگی مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم کند. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان آتیه توکا را مشاهده می‌کنید.

جهش ۲۳۰۰ درصدی خالص ارزش دارایی‌های «توسکا»

کد خبر 495019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =