۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
«دبالک»  ۷۶تومان سود تقسیم کرد

در مجمع‌ عمومی عادی سالیانه نوبت دوم شرکت البرز بالک به ازای هر سهم۷۶۰ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس،مجمع‌ عمومی عادی سالیانه نوبت دوم شرکت البرز بالک با حضور ۴۲درصد از سهامداران برگزار شد که در این مجمع به ازای هر سهم۷۶۰ ریال معادل ۷۶ تومان سود بین سهامداران تقسیم شد.

مهمترین نکات مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

شرکت شرکت البرز بالک در سال ۱۴۰۲ فروش ریالی خود را به میزان ۱۳۶درصد افزایش داده و حجم تولید شرکت به اندازه ۳درصد رشد کرده است.

از جمله مهم‌ترین اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۲ می‌توان به رفع مشکل ارزی سنواتی با بانک کارآفرین و همچنین مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های شرکت می‌توان به خرید سانتریفیوژ ۵۰ لیتری و ۲۰۰ لیتری در سایت تولید C۳ اشاره کرد.

همچنین دبالک در سال ۱۴۰۲ به خرید یک دستگاه بلندر ۶۰۰ لیتری و راکتور استیل ۱۰۰۰ لیتری اقدام کرده است. و این شرکت در سال گذشته تولید سیپروفلوکساسین را از ۲ تن به ۱۰ تن افزایش داده و همچنین میزان تولید پروپیل پارابن از ۵ تن به ۱۲ تن در شرکت افزایش یافت.

شرکت«دبالک» در محصولات اکسی متالون، سیپروترون و اس سیتالوپرام سهم از بازار ۱۰۰درصدی در داخل دارد و همچنین آتورواستاتین، سیتالوپرام و دکسترومتورفان سهم از بازار بالای ۷۰درصدی برآورد شده است.

تخصیص ارز بدون تاخیر

در زمینه تخصیص ارز نیز در این مجمع اعلام شد :در سال ۱۴۰۲ ارز ۲۸۵۰۰ تومان به شرکت بدون تأخیر تخصیص داده شد که از زمان ثبت سفارش ارز تا زمانی که کالا وارد کارخانه شود، ۶ ماه زمان نیاز دارد.

در آذرماه ۱۴۰۲ شرکت به دلیل مشکلاتی که در کشتیرانی پیش آمده بود، با کاهش تولید مواجه شد و پس از آن در ماه‌های بعدی این مورد رفع شد.

شرکت در سال ۱۴۰۳ در نظر دارد الزامات GMP را جهت سایت تولیدی داروهای استروئیدی اجرا کند و همچنین طراحی و ساخت سیستم آب‌ساز سایت‌های تولید برمبنای الزامات GMP از دیگر پروژه‌های آتی شرکت محسوب می‌شود.

توسعه فضای انبار حلال ها و توسعه سبد محصولات با حداقل افزودن سه مولکول جدید از دیگر طرح‌های دبالک محسوب می‌شود.

افزایش محصولات جدید

شرکت در نظر دارد هر سال سه محصول جدید به سبد محصولات خود اضافه کند که حاشیه سود محصولات در این فرآیند اهمیت بالایی دارد.

شرکت در ۴ماهه سال جدید نسبت به ۴ماهه سال قبل، ۵درصد رشد در تولید داشته است. همچنین سقف قیمتی براساس سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

کد خبر 494712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =