«گلدیرا» ۱۶۰ ریال تقسیم کرد

در مجمع عمومی گلدیران، با تصویب صورت‌های مالی سود قابل تقسیم هر سهم ۱۶۰ ریال تصویب شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گلدیران که با حضور بیش از ۷۵درصد سهامداران برگزاری شد.

میر سجادی نماینده اعضای هیئت مدیره شرکت گلدیران در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با مشارکت ۷۵درصد از سهامداران برگزارشد،با اشاره به اینکه این شرکت ۸۰۰ شبکه فروش نمایندگی ، ۳۱ فروشگاه زنجیره‌ای، ۴۸ شبکه مدرن و ۳۱ فروشگاه گلدپلاس دارد، گفت:توانسته ایم رشد ۲۵درصدی فروش محصولات صوتی و ۲۸درصدی در فروش محصولات برودتی را بدست بیاوریم. همچنین فروش لوازم خانگی کوچک ۳۱۷درصد رشد داشته اما در فروش محصولات شوینده ۱۰درصد با کاهش همراه بوده است.

وی سرمایه‌گذاری در خطوط تولید ظرفشویی، لباسشویی، ساید بای ساید، یخچال فریزهای بزرگ و افزایش تولید داخلی قطعات از مهم‌ترین پروژه‌های آینده شرکت عنوان کرد و افزود:رونمایی از تلویزیون ۹۸ اینچ، طرح بیمه کل محصولات، تفاهم نامه زمین کاسپین و سرمایه‌گذاری در خط ظرفشویی از مهم‌ترین اقدامات مالی بوده است.

به گفته نماینده اعضای هیئت مدیره شرکت گلدیران خرید زمین ۲۸.۸ هکتاری کاسپین در راستای تبدیل شدن به هاب منطقه و هچنین ایجاد زمینه برای گسترش فعالیت‌ها صورت گرفته است. ‌

فرزام زمانی رئیس مجمع «گلدیرا» در پاسخ به سوال سهامدار در خصوص بالا بودن هزینه های مالی این مجموعه گفت: جمع بدهی های شرکت ۴۶.۵۲۳.۲۸۹ میلیون ریال است که بخشی از آن مربوط به انتشار اوراق مرابحه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بدهی های غیر جاری شرکت از ۱.۱درصد به ۱۰.۷ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: بدهی های جاری نیز از ۶۹درصد به ۸۷درصد رشد داشته که مهم ترین دلیل افزایش بدهی ها ناشی ازانتشار اوراق مرابحه بوده است.

زمانی با بیان اینکه میزان سود خالص شرکت از ۸.۶ به ۹.۶ درصد رسیده است، افزود: میزان سود خالص شرکت از ۳۷۷ میلیارد تومان به ۵۱۳میلیارد تومان افزایش داشته است.

در ادامه مجمع درویش مقامی ناظر مجمع «گلدیرا» در خصوص میزان بدهی بالای شرکت به دلیل انتشار اوراق مرابحه گفت: انتشار اوراق مرابحه را دستاوردی مهم برای شرکت گلدیران می دانیم ینم چرا که با انتشار اوراق مرابحه نرخ بهره موثر به مدت ۴ سال ثابت مانده وبه تولید و رشد شرکت کمک بسزایی شده است که با توجه به این که توانستیم با اقداماتی این نرخ را برای شرکت ثابت نگه داریم، در خرید مواد اولیه هم نرخ ارز برای شرکت ثابت بوده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در خصوص سهام شرکت کاسپین و بحث های اجرایی خرید ، گفت: شرکت صنایع گلدیران پروانه‌های بهره‌برداری را از شهرک‌های صنعتی گرفته و مهلت معافیت مالیاتی ۱۰ ساله آن تمام شده است. در طرح توسعه برای استفاده از معافیت، شرکت صنایع کاسپین را که ١٠٠درصد متعلق به گلدیران است، تأسیس کردیم که اگر مجوز بگیرد، با همان محصولات و تولیدات مشمول معافیت مالیاتی است.

به گفته مقامی فرآیند تبدیل زمین کاسپین از زراعی به صنعتی کاملا انجام شده و به زودی در کدال اطلاع‌رسانی می‌شود.

ناظر مجمع «گلدیرا» با اشاره فروشگاه جدید تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود، اظهارداشت: فروشگاه تبریز در یک مجتمع است و در حال اخذ پایان کار هستیم. پس از آن سند قطعی صادر می‌شود.

مقامی در خصوص پوشش بیمه ای محصولات گلدیران نیز گفت مسئله کفایت پوشش بیمه ای محصولات گلدیران به طور کامل در دست اقدام است اما در برخی از فروشگاه ها که به طور غیر مستقیم محصولات شرکت و جی پلاس در حال فروش است تا پایان سال پوشش بیمه ای محصولاتی که از سوی آن ها فروخته می‌شود، تکمیل خواهد شد.

در پایان در مجمع عمومی گلدیران، میزان کل سود تقسیمی ۱۳۳میلیارد تومان بود که به ازای هر سهم ۱۶۰ریال سود بین سهامداران تقسیم شد روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی اعلام شد.

کد خبر 494377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =