قبوض برق برای مشترکان پر مصرف ۲۴ برابر می‌شود

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با افزایش ٣ برابری مصرف و ٢٤ برابر شدن قبض برق خانگی همراه دانست.

به گزارش صدای بورس، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

ی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

منبع : مهر

کد خبر 494228

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • راه اندازی سامانه پیچیده «جبران ساز توان راکتیو»

    راه اندازی سامانه پیچیده «جبران ساز توان راکتیو»

    مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به بهره مندی این شرکت از بزرگترین ظرفیت اسمی جبران ساز توان راکتیو صنایع فولاد کشور، گفت: متخصصان داخلی این شرکت با استفاده از فناوری های روز دنیا، سامانه پیشرفته جبران ساز توان راکتیو (SVC) را بدون حضور متخصصان خارجی راه اندازی کردند که موفقیتی بزرگ در صنعت فولاد ایران، محسوب می شود.

  • دفاع توانیر از ممنوعیت تبلیغ کولر گازی

    دفاع توانیر از ممنوعیت تبلیغ کولر گازی

    مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در ۸۰ درصد از مناطق کشور کفت: مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است.

  • برنامه وزارت صمت برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو

    برنامه وزارت صمت برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو

    وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در کشور به ۵ هزار دستگاه در روز گفت: تلاش داریم که این رقم را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =