ضرورت قرارداد واحد برای کرادفاندینگ‌ها

چالش اصلی نداشتن بازار ثانویه در کرادفاندینگ است؛ سرمایه‌گذار در پنج طرح سرمایه‌گذاری می‌کند و در تاریخ‌های مختلف سود طرح‌ها را برداشت می‌کند.

چالش اصلی نداشتن بازار ثانویه در کرادفاندینگ است؛ سرمایه‌گذار در پنج طرح سرمایه‌گذاری می‌کند و در تاریخ‌های مختلف سود طرح‌ها را برداشت می‌کند که این به نفع سرمایه‌گذار است. نداشتن بازار ثانویه یکی از باگ‌های این تجمیع تامین مالی است. درصورتی که فرابورس دستور راه اندازی بازار ثانویه را داده اما هنوز ابلاغ نشده و در صورت ابلاغیه خرید و فروش در کرادفاندینگ‌ها صورت گیرد. نرخ سود بالا جزو چالش‌ها محسوب نمی‌شود چرا که با توجه به تورم موجود در کشور و اینکه پس از دوره سرمایه‌گذاران سودها را برداشت می‌کنند این نرخ بالا به نظر زیاد هم نیست.
چالش دیگر، قرارداد کرادفاندینگ‌هاست که هر شرکت قرارداد خود را دارد و این قراردادها گاه باگ‌هایی دارد چرا که در برخی از قراردادها می‌توان به سرمایه‌گذار اعلام کرد شرکت سودی نکرده و فقط پولی که در صندوق‌ها گذاشته است را برداشت می‌کند و سودی دریافت نمی‌کند در مقابل برخی از شرکت‌ها تضامین معتبر می‌دهند که اگر قرارداد واحدی برای کرادفاندینگ‌ها در نظر گرفته شود می‌تواند این مشکل را برطرف سازد.

  • سجاد موسایی - مسئول مبین کراد
  • شماره ۵۳۸ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 494130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =