۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
چکیده تحلیل بنیادی سهگمت

نرخ دلار نیما برای ادامه سال مالی ۱۴۰۲، ۳۹,۰۰۰ تومان و برای سال ۱۴۰۳، ۴۸,۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش صدای بورس، شرکت سیمان هگمتان (سهامی عام) در سال ۱۳۶۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکـیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. شرکت در تاریخ ۱۳۷۸/۰۷/۱۰ به سهامی عام تبدیل شده است. این شرکت در ۱۳۸۲/۰۳/۲۶ در بورس اوراق بهادار تهران به ثبت رسیده است. در حال حاضر، شرکت سیمان هگمتان جزء واحد های تجاری فرعی شرکت سیمان تهران بوده و واحدهای کنترل کننده نهایی شرکت کاوه پارس متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌باشد.

شرکت در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در حدود ۱۳۴۲ تن سیمان تولید کرده است. پیش بینی تحلیلی برای کل سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به ترتیب در حدود ۱.۷۵ میلیون تن سیمان و ۱.۸۶ میلیون تن کلینکر می‌باشد.

مقدار فروش سیمان در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در حدود ۱۳۵۰ تن گزارش شده است. پیشبینی ما برای کل سال ۱۴۰۲ در حدود ۱.۷۵ میلیون تن سیمان و ۱۳۰ هزار تن کلینکر می باشد. برای سال ۱۴۰۳ نیز تقریبا مشابه فروش سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است حدودا ۳۷ درصد فروش شرکت را سیمان پاکتی و مابقی را سیمان فله تشکیل می دهد.

نرخ فروش سیمان داخلی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ حدودا ۸۱۶ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت شده است. برای ادامه سال متوسط نرخ فروش شرکت ۸۷۷ تومان پیشبینی شده است. برای سال ۱۴۰۳ هم متوسط نرخ هر کیلوگرم سیمان داخلی حدودا ۱۰۷۶ تومان برآورد شده است.

نرخ دلار نیما برای ادامه سال مالی ۱۴۰۲، ۳۹,۰۰۰ تومان و برای سال ۱۴۰۳، ۴۸,۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

نرخ رشد هزینه حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۳ معادل ۳۰ درصد و تورم نیز ۳۵ درصد در نظر گرفته شده است.

چکیده تحلیل بنیادی سهگمت

آرمان محمدی.-کارشناس تحلیل

شماره ۵۳۶ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 493554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =