اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید

به گفته وزیر اقتصاد علت کاهش درآمدهای مالیاتی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کاهش ۵ درصدی نرخ مالیات بر تولید بوده است و مقرر شده تا این کاهش از طریق منابع درآمدی دیگر جایگزین شود.

به گزارش صدای بورس،سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در خصوص اختلافات بخش اول اول و دوم لایحه بودجه گفت: موضوع کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید در بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ وجود نداشت اما پس از نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم و بنا بر دستور رئیس جمهور مقرر شد تا کاهش مالیات بر تولید اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار جایگزین کاهش درآمدهای مالیاتی و احتمال جایگزینی اوراق گفت: سازمان برنامه و بودجه سه پیشنهاد در خصوص جایگزینی این درآمدها مطرح کرده است و احتمالاً مبلغ اهش مالیات‌ها بین منابع دیگر درآمدی تقسیم خواهد شد. در حال حاضر هماهنگی لازم با مجلس شورای اسلامی در خصوص این تغییرات صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

کد خبر 493420

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار

    صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار

    مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از صدور ضمانت نامه برای ۱۶۳ نفر از زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در صورت تکمیل اطلاعات متقاضیان کمتر از ۲۴ ساعت ضمانت‌نامه صادر و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

  • سه خبر خوش وزیر اقتصاد برای تولیدکنندگان در سال جدید

    سه خبر خوش وزیر اقتصاد برای تولیدکنندگان در سال جدید

    وزیر اقتصاد با اعلام سه خبر خوش برای تولیدکنندگان در سال جدید گفت: در سال گذشته سرمایه گذاری خارجی به ۵.۵ میلیارد دلار رسید که رکورد ۱۶ ساله در این زمینه شکسته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =