«بمولد» ۴۱ تومان سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس ، به ازای هر سهم ۴۱ تومان سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس با حضور بیش از ۶۵ درصدصاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها برگزارشد.

داوود محمودی مدیر عامل مولد نیروگاهی تجارت فارس در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت « بمولد» گفت: موضوع اصلی شرکت تولید، فروش و پیش فروش انرژی برق از طریق ایجاد و راه اندازی نیروگاه است. در سال مالی ۱۴۰۲ حدود ۶۵٠هزار مگاوات ساعت تولید داشتیم که رشد قابل قبولی است.

وی مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده بمولد در سال گذشته را تشریح کرد و افزود: تعمیرات اساس واحد G۱۱، تعمیرات HGP واحدG۱۴، تأمین لوله‌های بخش LP، پروژه RETUBE لوله‌ها، بهینه‌سازی سیستم آب خنک‌کن واحدهای گازی، پروژه بازسازی قطعات داغ واحدهای گازی و طراحی و پیاده‌سازی سیستم هوشمند کسب و کاراز مهترین پروژه های انجام شده در سال گذشته بوده است.

مدیر عامل مولد نیروگاهی تجارت فارس در ادامه اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳، بررسی و امکان سنجش استفاده از پساب فاضلاب در پروژه‌های انرژی کشور برای تأمین آب خنک‌کن است که باید از چاه‌ها صرف‌نظر کنند. این موضوع در دستور کار بمولد قرار گرفته و مذاکرات اولیه نیز با شرکت آب و فاضلاب شیراز انجام شده و امیدواریم پس از تایید سهامدار عمده برای سنوات آتی شرکت آن را قرار دهیم.

محمودی تصریح کرد: موضوع اصلی شرکت، تولید و فروش و پیش‌فروش انرژی برق از طریق ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه است.همچنین یکی از اصلی‌ترین وظایف شرکت‌های تولید برق کشور، فروش برق تولیدی نیروگاه بوده و مهم‌ترین خریدار آن نیز شرکت مدیریت برق کشور به مدیریت وزارت نیرو است. عمده فروش شرکت در سال ١۴٠٢ در این زمینه بوده است.

به گفته مدیر عامل «بمولد» یکی دیگر از روش‌های فروش برق در بورس انرژی است که سازمان بورس و اوراق بهادار برای تأمین نقدینگی این شرایط را فراهم کرده است. با توجه به اینکه نرخ بازار عمده‌فروشی نسبت به بازارهای دیگر بیشتر بوده، توجه شرکت بر بازار عمده‌فروشی است.

مدیر عامل مولد نیروگاهی تجارت فارس در خصوص مطالبات این شرکت گفت: درخصوص مطالبه مبلغ ٣،٨٨۵ میلیارد ریال از شرکت فروآلیاژگنو و مطالبه مقدار ٩،۴٧۴ تن شمش آلومینیوم از شرکت آلومینیوم المهدی طی هماهنگی صورت گرفته با مدیریت حقوقی بانک تجارت و از طریق مناقصه نسبت به انتخاب وکیل و ثبت دادخواست الکترونیکی اقدام شده که به مراتب در حال پیگیری است.

محمودی توسعه سیستم نظارت تصویری محیط پیرامونی شرکت، ارتقاء نرم‌افزار قیمت‌دهی فروش برق در بازار عمده‌فروشی، طرح توسعه جهت احداث یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی، تأمین آب مورد نیاز نیروگاه از سیستم تصفیه پساب شهر شیراز و استقرار سیستم بهای تمام‌شده نیروگاه را از برنامه‌های آتی شرکت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال حداکثرسازی سود عملیاتی و کاهش جرایم شرکت هستیم، اظهارداشت:احداث نیروگاه خورشیدی موجب توسعه سبد محصولات و بهبود نقدینگی در سنوات آتی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بمولد، نرخ‌گذاری قیمت فروش صنایع برق بر مبنای ECA است. قیمت فروش هر کیلووات برق نیروگاه‌ها در سال گذشته حدود ۱۲۰ تومان بود و به نظر می‌رسد حدود ۲۰درصد در سال جاری افزایش نرخ داریم، اما نرخ جدید به صورت رسمی در سال جدید هنوز اعلام نشده است.

در ادامه مجمع در پاسخ به سوال سهامداران در این خصوص که آیا بانک تجارت در حال واگذاری این شرکت است یا خیر، ناصری نماینده بانک تجارت در جایگاه ریاست مجمع در پاسخ به این سوال در راستای واگذاری بمولد گفت: شرکت نیروگاهی تجارت فارس یک شرکت ارزنده است، اما بانک‌ها مطابق دستور بانک مرکزی مکلف هستند دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های غیربانکی خود را واگذار کنند و بانک تجارت به‌صورت مزایده شرکت بمولد را به فروش می‌رساند. اگر خریداری وجود نداشته باشد، بانک تجارت شرکت بمولد را سهامداری خواهد کرد.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس ، سود هر سهم ۶۴۶ ریال بوده است. در همین راستا سود تقسیمی هر سهم ۴١٠ ریال معادل ۴١ تومان مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

کد خبر 493358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =