ریشه‌یابی عملکرد مثبت صندوق افران

مدیر صندوق افران ضمن تشریح نحوه مدیریت صندوق، گفت: اصندوق افران در تلاطم بازارها توانسته است بازدهی خود را حفظ کند و در میان سرمایه‌گذاران خوشنام بماند.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با صدای بورس در خصوص عملکرد صندوق افران، گفت: ۴ سال از عملکرد صندوق افران می‌گذرد و شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ترنج به عنوان مدیر این صندوق سعی داشته است که سرمایه‌گذاران، هر زمان نام این صندوق را می‌شنوند، با اطمینان به آن اعتماد کنند. در حال حاضر به لطف همکاران، این صندوق به یکی از بهترین ابزارهای درآمد ثابت تبدیل شده است.

مدیر صندوق افران افزود: این صندوق، یک صندوق درآمد ثابت قابل معامله است که سهامداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند به وسیله کارگزاری خود اقدام به خرید یا فروش واحدهای این صندوق کنند. این صندوق از نوع بدون تقسیم سود است و سرمایه گذاران از افزایش ارزش واحدهای خودشان منتفع خواهند شد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های مثبت این صندوق شامل بازدهی هموار، پایدار و بدون نرخ شکست است و سود روزشمار دارد و سرمایه افراد در هر موقعیتی از بازه زمانی معاملاتی قابل برداشت است. نکته دوم نیز، بازدهی پایدار صندوق است که سعی شده است نرخ سود این صندوق، جزو سودهای جذاب بازار باشد و پیش از اعلام بازدهی مورد انتظار، ریسک‌ها و تمامی جوانب در نظر گرفته می‌شود.

اسلامی در مورد نحوه تخصیص منابع صندوق‌های درآمد ثابت گفت: دارایی صندوق‌های درآمد ثابت در یک طبقه خاصی از دارایی‌ها مانند سپرده‌های بانکی، گواهی سپرده بانکی، اوراق بدهی دولتی و شرکتی و بخش اندکی نیز به سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اختصاص می‌یابد. در صندوق افران در وهله اول تلاش شده تا از حد نصاب و خط مشی‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تخطی نشود. در وهله بعد نیز، سعی بر این شده تا از فرصت‌های موجود در بازار، بیشترین استفاده صورت گیرد. به عنوان مثال وضعیت سپرده‌های بانکی از نظر ریسک و نرخ سود، هر هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بهترین و جذابترین بانک انتخاب شود. همچنین در این انتخاب‌ها، ریسک‌های موجود همیشه در نظر گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش اوراق بدهی نیز، همیشه سعی شده تا از ظرفیت‌های لازم استفاده شود. اما مباحث لازم مانند دیرش و تحدب نیز در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شده است، یعنی مهمترین ریسک یعنی ریسک نرخ بهره با ابزار سنجش دیرش، بررسی وضعیت صندوق و بررسی وضعیت رقبا، در نظر گرفته خواهد شد و در این زمینه به کمک تیم اقتصاد کلان خود، با پیش‌بینی نرخ بهره از نوسانات آن استفاده کنیم و به بیشترین عایدی را بدست آوریم.

مدیر صندوق افران اشاره داشت: بخش اندکی از صندوق هم به سهم‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافته تا از فرصت‌های بازار در زمان‌های مناسب استفاده شود و سعی بر این بوده است که در زمان‌های نزولی بازار، سهم کمتری به آن اختصاص دهیم.

اسلامی در انتها تاکید کرد: در مجموع، در صندوق افران، ریسک و بازدهی به صورت همزمان توجه شده است و سعی بر این شده است که بازدهی مورد انتظار، واقعی اعلام شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند اعتماد و اتکا کنند و هیچ نگرانی بابت نقدشوندگی نداشته باشند. ریسک نیز از موضوعات مهم بعدی است که در ماه‌های گذشته همانطور که شاهد بودیم، صندوق‌های درآمد ثابت در چند ماهه گذشته وضعیت خوبی را سپری نکرده اند، از یک طرف با افزایش نرخ بهره مواجه بودیم و از طرف دیگر تلاطم در بازارهای موازی. اما صندوق افران توانسته است تا ریسک‌های موجود در این زمینه را کنترل کند و بازدهی خود را حفظ کند تا این پس هم در میان سرمایه‌گذاران خوشنام و مورد اعتماد باشد.

کد خبر 492975

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =