۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
خبری که حال بورس را بهتر کرد

کارشناس بازار سرمایه آنچه امروز در تالار شیشه‌ای گذشت را تشریح و بازار سرمایه در روز دوشنبه را متعادل پیش بینی کرد.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در دومین روز معاملاتی هفته، با رشد ۳ هزار ۹۰۰ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک افت ۲ هزار و ۲۶۵ واحد را تجربه کرد. ارزش ۴۳۹ هزار معامله ۷۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۵۵ واحد نسبت به روز گذشته افت داشت و به سطح ۲۵ هزار ۱۲۵ واحد رسید. ارزش ۲۱۳ هزار معامله ۲۱۲ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

علی فراقی در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: در روز گذشته بسیاری از نمادها، منفی معامله شدند و، وضعیت معاملات کمی بهتر شد که سردمدار این اتفاق، گروه بانکی‌ها بودند که از برخی اخبار متاثر شده بودند و توانستند شاخص کل را مثبت نگه دارند. بانک ملت نسبت به سایر بانک‌ها تاثیر بیشتری از خبر تسعیر ارز خواهد گرفت، اما با توجه به تقاضایی که در این نماد شکل گرفت باعث شد که سایر بانک‌ها نیز وضعیت مساعدتری را طی کنند. پس از آن نیز سایر نمادها و صنایع در حالت تعادل قرار گرفتند و نسبت به روز شنبه در وضعیت مناسب‌تری قرار دارند.

وی افزود: انتظار می‌رود که در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، بازار روز دوشنبه هم وضعیت بهتری پیش رو داشته باشد و به سمت تعادل پیش خواهد رفت. امروز برخی از تک سهم‌های بانکی و سایر صنایع، بازدهی بیشتری داشتند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: مورد مهمی که باید اشاره شود، این است که باید وضعیت بازار در هفته چهارم را رصد کرد تا مشخص شود که در این فصل به چه سمتی هدایت خواهد شد. همچنین در کنار این موارد، ریسک‌های موجودی که حداقل در پله اول یعنی فصل بهار به بازار صدمه می‌زند، کمتر باشند تا بازار بتواند در این فصل مسیر مناسبی را رقم بزند. همچنین پس از بهار آرام آرام برخی نمادها به سمت فصل مجامع پیش خواهند رفت و امید است که وضعیت اینگونه نمادها بهتر شود.

در حرکت بعدی بازار که انتظار می‌رود صعودی باشد، به نظر می‌رسد سهم‌های بزرگ لیدر باشند و در پله‌های بعدی نمادهای هم‌وزن رشدهای بیشتر را در پیش بگیرند.

نمادهای مثبت و منفی

۲۳۱ نماد بازار مثبت و ۳۲۳ نماد از میان ۶۹۵ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۳۳ درصد نمادها سبز رنگ و ۴۶ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

وبملت، فزر، فن‌افزار و خودرو بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

وبملت، ذوب، دی و خودرو بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شپنا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای بگیلان، کیمیاتک، وکبهمن و تکاردان بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

وبملت، فارس، نوری و ونوین بیشترین مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای وبملت، ذوب، خودرو و فملی بیشترین تراکنش را داشتند.

آریان، فزر و تماوند بیشترین تاثیر منفی و آریا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بازار نقدی فرابورس گذاشتند و فزر، فن‌افزار و خاور و فنر، جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای کرماشا، ثاخت، فخوز و کگل فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در آخرین روز هفته توانستند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های بانکی، حمل و نقل، پیمانکاری صنعتی و حفاری بود.

کد خبر 492862

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =