تخلیه ۲۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد: ۲۱ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۸ تن کالاهای اساسی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ در بنادر کشور تخلیه شد.

به گزارش صدای بورس،میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، معادل ۲۱ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۸ تن بود که در این بین سویا رشد ۱۸ درصدی و ذرت رشد ۳۷ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند، معادل ۲ میلیون ۷۴۸ هزار و ۱۱۵ تن بود؛ همچنین میزان تخلیه جو طی ۱۲ ماهه سال گذشته معادل یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۳۹ تن بود و میزان تخلیه ذرت طی سال گذشته، معادل ۱۰ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۸ تن بود. در این مدت میزان تخلیه سویا معادل چهار میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۷۷ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز ۱۰۹ هزار و ۱۹۰ تن بود.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه سه میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۰ تنی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه هفت میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۳۰ تنی رشد ۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز در سالی که گذشت معادل ۶۲۴ هزار و ۸۲۹ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور، معادل ۹۸۹ هزار و ۱۸۹ تن بود.

برپایه این گزارش، تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی در سال گذشته شامل ۸۶۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه کامیون و ۴۲ هزار و ۱۱۸ واگن بود.

منبع: مهر

کد خبر 492793

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تدوین بسته سیاستی برای کنترل بازارهای ارز و طلا

    تدوین بسته سیاستی برای کنترل بازارهای ارز و طلا

    یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و نرخ ارز کنترل نمی‌شود، گفت: سفته‌بازی در حوزه طلا و رمزارزها بازار ارز را متاثر می کند؛ لذا باید این بخش کنترل و مدیریت شود.

  • مهار تورم و حمایت از تولید؛ برنامه امسال بانک مرکزی

    مهار تورم و حمایت از تولید؛ برنامه امسال بانک مرکزی

    معاون بانک مرکزی اعلام کرد: هدایت نقدینگی به بخش‌های مولد براساس اولویت ها، تداوم سیاست کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم و همچنین بهره گیری از شیوه های نوین تامین مالی از مهمترین رویکردهای بانک مرکزی به منظور تحقق اهداف طراحی شده در راستای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =