۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
تنوع سبد سوخت در دستان خودرو سازان

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از ابتدای نوروز امسال تا دوازدهم فروردین ماه، روزانه میانگین۱۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.

به گزارش صدای بورس،در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲، مصرف روزانه بنزین به طور میانگین ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته. بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی ۲۲ درصد از سبد سوخت کشور را، باید سی ان جی تشکیل دهد. ظرفیتی که تا کنون ۱۶ درصد آن انجام شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت:با توجه با افزایش مصرف بنزین،تنوع سبد سوخت الزامی است. این در حالی است با توجه به عمر خودرو های تولید شده کشور باید گفت که اکثر خودرو ها فرسوده هستند و تنها راه حل آن تولید خودرو با استاندارد های روز است.موضوعی که طبق تفاهم نامه های امضاء شده با خودرو سازان باید تا افق ۱۴۲۰ اتفاق بیافتد. یعنی خودرو سازان باید طبق مصوبه شورای عالی انرژی ۳۰ درصد تولیدات خود را به تولید خودروهای دوگانه سوز اختصاص بدهند.

سالاری در ادامه افزود: ظرفیت بخش سی ان جی کشور ۴۰ میلیون متر مکعب در روز است که با تکمیل آن ۴۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 492593

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فعالیت بیش از ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه قدیمی در کشور

    فعالیت بیش از ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه قدیمی در کشور

    درحال حاضر بیش از ۳۵۰۰ مگاوات واحدهای گازی قدیمی کم ظرفیت، با راندمان حدود ۲۵‌ درصد و کمتر در کشور وجود دارد که در سال ۱۴۰۰ حدود ۴ میلیارد مترمکعب گاز و نیم‌ میلیارد لیتر نفت گاز مصرف کرده‌اند. ارزش جهانی این میزان سوخت قابل مقایسه با قیمت خرید همین میزان ظرفیت عملی نیروگاه جدید با راندمان دو برابر بوده، به این معنی که سرمایه‌گذاری در این زمینه برای جایگزینی آنها با نیروگاه‌های پرراندمان یا انرژی‌های تجدیدپذیر در اقتصاد ملی کاملا موجه است.

  • برنت ۸۷ دلار و ۲۶ سنت شد

    برنت ۸۷ دلار و ۲۶ سنت شد

    قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۶ سنت رسید.

  • معضل بارنامه‌های جعلی

    معضل بارنامه‌های جعلی

    معاون وزیر نفت با انتقاد از صدور بارنامه‌های جعلی در کشور گفت: بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد و سهمیه ۳۰۰ تومانی هر لیتر نفت‌گاز تخصیص یافته به پیمایشی که صورت نگرفته، در مرزهای کشور ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =