طلا همچنان بر مدار صعود

کارشناس بازارهای مالی ضمن تشریح دلایل افزایش نرخ ارز و طلا در بازارهای جهانی و داخلی ،گفت: قیمت طلا داخلی با وجود نبود تنش‌های منطقه ای نیز روند رو به رشد را خواهد داشت.

سرور قاراخانی در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: با توجه به اتفاقاتی شب گذشته برای کنسولگری ایران رخ داد، بازار های مالی با فشار عرضه مواجه شدند و طلای داخلی نیزامروز به قیمت ۳ میلیون ۴۵۰ هزار تومان رسید. طلای داخلی و دلار به دلیل این که دارایی امن محسوب می شوند، تجربه نشان داده است تنش‌های منطقه ای تقاضا برای آنها را بیشتری می کند.

وی افزود: قیمت دلار به آینه تمام نمای اقتصاد کشور بدل شده است و امروز از ۶۲ هزار و ۶۰۰ تا ۶۳ هزار تومان به فروش رسید و این موضوع حاکی از وجود ریسک سیستماتیک حاکم بر اقتصاد کشور است.

کارشناس بازار های مالی ادامه داد: طلای جهانی با توجه به دلیل تنش‌های چند ماهه اخیر، قله‌های جدیدی را فتح کرده است، اما اتفاق شب گذشته نمی‌تواند تاثیر زیادی بر طلای جهانی داشته باشد چرا که طلای جهانی در سقف قرار دارد و با توجه به شرایط ریسک گریزی که در بازارها وجود دارد یک روند صعودی را در پیش گرفته است.

قاراخانی در انتها تاکید داشت: با وجود این که یک نااطمینانی و احساس ترس در میان مردم بوجود آمد، به نظر می‌رسد این شرایط ناپایدار باشد اما روند قیمتی بازار طلای داخلی باوجود تنش‌ها و حتی نبود هیچگونه تنش منطقه ای صعودی خواهد بود.

کد خبر 492577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =