۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
نرخ بیکاری ۱۴۰۲ به ۸.۱ درصد رسید

معاون اشتغال وزارت کار گفت: نرخ بیکاری کل سال ۱۴۰۲ به ۸.۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری سالانه در دهه های اخیر است.

به گزارش صدای بورس،محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزیر کار در فضای مجازی در صفحه شخصی ویراست نوشت: نرخ بیکاری کل سال ۱۴۰۲به ۸.۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری سالانه در دهه های اخیر است.

وی با اشاره به خالص اشتغال ایجادی ۷۷۵ هزار نفری در سال ۱۴۰۲ بیان کرد:افزایش ۰.۴ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی (۴۱.۳درصد)،کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان،کاهش ۰.۸درصدی نرخ اشتغال ناقص،کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری جوانان وکاهش نرخ بیکاری در۲۵ استان بیانگر رونق در بازار کار است.

معاون اشتغال وزارت کار افزود: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان با وجود روند کاهشی در چند فصل اخیر همچنان مطلوب نیست. امیدواریم که فاصله این نرخ از نرخ بیکاری کل را در سال ۱۴۰۳به کمتر از ۲درصد برسانیم.

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در کشور گفت: نرخ بیکاری کل سال ۱۴۰۲به ۸.۱ درصد رسید.

نرخ بیکاری ۱۴۰۲ به ۸.۱ درصد رسید

منبع: تسنیم

کد خبر 492472

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طلا دوباره کانال عوض کرد

    طلا دوباره کانال عوض کرد

    قیمت طلا، سکه و ارز در چهارمین روز کاری سال ۱۴۰۳ ریزشی شد.

  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟

    حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟

    هر ساله، مسأله حقوق و دستمزد به عنوان یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین مباحث در جوامع مورد بحث و توجه قرار می‌گیرد. این موضوع که مستقیماً به زندگی و رفاه افراد مرتبط است، همواره برای میلیون‌ها نفر یکی از اولویت‌های اصلی زندگی به شمار می‌آید. هر سال، با نزدیک شدن به سال جدید، افراد به دنبال اطلاعات دقیق و موثقی درباره حقوق و مزایای دستمزد خود می‌گردند.

  •  احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد

    احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد

    یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =