لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

بازار سهام هفتم فروردین‌ماه را در حالی سپری کرد که شاخص کل بورس نزولی شد و شاخص هم‌وزن نیز مثبت خفیفی را تجربه کرد. به نظر می‌رسد از هیجان دو روز نخست معاملات در سال جدید کاسته شده و برخی نوسان‌گیران هم سود شناسایی کرده باشند. اما آیا این به معنای بازگشت بازار سهام به مسیر نزولی است؟ همان‌گونه که پیشتر به کرات اشاره شده و کارشناسان بازار سرمایه نیز تأکید کرده‌اند، بازار سهام در حال حاضر به سطح ارزندگی برای خرید رسیده است. ضمن آنکه در مقایسه با رقبا، در سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را ثبت نکرده و در حالی که این بازارها در اوج قرار گرفته‌اند، بازار سهام در کف قرار دارد و آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران است. با این توضیح، به استقبال بازار در آخرین روز هفته جاری می‌رویم.

خلاصه بازار امروز
در آخرین روز کاری هفته شاهد بهبود تقاضا و معاملاتی متعادل بودیم، بازاری که به موجب تعطیلات پیش رو کم حجم دنبال شد و با سبزپوشی نماگرها به کارش خاتمه داد. شاخص کل امروز حدود ۱۲ هزار واحد بر ارتفاعش افزود و در سطح ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحد متوقف شد.
ورود ۱۹۳ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی‌ها و ارزش معاملات خرد ۴.۷ همتی، نتیجه داد و ستد امروز معامله گران بود.
نمادهای ذوب و وشهر صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای کرومیت و ثفارس بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۷⏰
فن افزار تحت تاثیر فشار عرضه‌ها در همان دقایق ابتدایی روز جاری از ۱,۹۸۰ تا ۱,۸۹۶ تومان عقب نشست و متحمل صف فروش شد و همچنان با شدت عرضه‌ها مواجه است.


۱۱:۴۲⏰
ذوب با ۱۰ درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت پایانی روز توقف و حوالی ۵۲ تومان بازگشایی شد.


۱۱:۰۱⏰
دماوند با رشد ۱.۵ درصدی به قیمت ۹،۰۰۰ ریال رسیده است.


۱۰:۰۶⏰
زاگرس نماد مهم و تأثیرگذار بر شاخص فرابورس با رشد نیم درصدی به قیمت ۱۴۲،۵۰۰ ریال رسیده است.


۱۰:۰۶⏰
فولاد که روز دوشنبه هفته جاری با رسیدن به محدوده ۵۲۸ تومان به بالاترین قیمت تاریخی خود دست یافت، اکنون حوالی ۵۱۱ تومان ۰,۱ درصد مثبت در حال معامله است.


۱۰:۰۵⏰
کرمان با رشد نیم درصدی به قیمت ۱،۳۱۷ درصد رسیده است.


۰۹:۵۵⏰
ختور از نمادهای پرتراکنش بازار با رشد ۳.۵ درصدی به قیمت ۳،۸۰۰ ریال رسیده است.


۰۹:۵۲⏰
بوعلی از ۶,۴۲۷ تومان تا ۶,۶۸۰ تومان ۳,۹ درصد مثبت پیشروی کرد.


۰۹:۳۵⏰
ارزش معاملات خرد در حدود ۳۶۸ میلیارد تومان می‌باشد و حدود ۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شده است.


۰۹:۳۴⏰
در گروه‌هایی همچون بیمه، کاشی سرامیک، نساجی، سرمایه‌گذاری و املاک و مستغلات شاهد تحرکات مثبت هستیم.


۰۹:۳۲⏰
ثفارس از نمادهای مهم و تأثیرگذار امروز بر شاخص کل، با رشد ۵ درصدی به قیمت ۳۲،۹۱۰ ریال رسیده است‌.


۰۹:۳۱⏰
تراز پول خرد بازار تا این لحظه مثبت ۲۸ میلیارد تومان است. اما صندوق‌های سهامی با خروج ۱۳ میلیارد تومان پول حقیقی مواجه شدند.
صندوق‌های با درآمد ثابت نیز تا این لحظه خروج ۵۵ میلیارد تومان پول خرد را ثبت کردند.


۰۹:۳۰⏰
بازار سرمایه امروز کار خود را مثبت آغاز کرد. هم‌اکنون شاخص کل ۱۳۴۵ واحد مثبت است و از نمادهای مهم تأثیرگذار بر شاخص می‌توان به فولاد، شپنا، کگل، ثفارس، رانفور و پارس اشاره کرد.
دو سوم از نمادها در محدوده مثبت در حال معامله هستند.


۰۹:۰۰⏰
به اطلاع تمامی بازارگردان‌ها می‌رساند؛ در روز جاری ارسال سفارش فروش و فروش سهام در کلیه نمادهای موضوع بازارگردانی در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران ممنوع است. لازم به ذکر است فروش سهام به صورت خرده‌فروشی (بلوک) و عمده شامل ممنوعیت‌های فوق نمی‌باشد.

کد خبر 492324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =