۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
زنان قدرتمند WFE در سال ۲۰۲۴

نشریه Focus قدرتمندترین زنان حوزه مالی و عضو فدراسیون بورس‌های جهان (WFE) را معرفی کرد.

به گزارش صدای بورس،در شماره ماه مارس نشریه Focus اسامی ۲۰ زن فعال در حوزه‌های بورسی و مالی جهان به همراه یادداشتی از هر کدام منتشر شده است. در این یادداشت‌ها، دیدگاه‌های آینده‌نگر این زنان برای فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ و پس از آن، منعکس شده است.

در اینجا با این زنان و حوزه فعالیت‌شان آشنا می‌شوید.

کاترین آدونا پنیا: با بیش از ۲۵ سال پیشینه رهبری در حوزه‌های حسابرسی، مدیریت ریسک و تحول فناوری، او هدایت گروه مدیریت ریسک نزدک را به عهده دارد. مدیریت ریسک پروژه، ریسک دارایی دیجیتال و مدیریت ریسک مالی، همچنین مسئولیت افزایش آگاهی از ریسک از جمله فعالیت‌های او به شمار می‌رود.

اییون آه‌چوی: معاون ارشد رئیس عملیات نظارت جهانی بورس نزدک و رئیس بخش تایید صلاحیت برای پذیرش و نظارت بر بازار است.

حنان محمد الشهری: مدیرعامل شرکت Edaa (شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار عربستان سعودی) با بیش از ۱۳ سال تجربه و سابقه فعالیت در بخش سرمایه‌گذاری و محصولات مالی است.

دانا آمانژولووا: معاون رئیس هیئت مدیره بورس قزاقستان است. نکته جالب اینکه، رئیس هیئت مدیره بورس قزاقستان نیز خانم آلینا آلدامبرگن است.

جولی باوئر: مدیر ارشد روابط خارجی در OCC (بزرگترین نهاد تسویه اوراق مشتقه جهان) است. او بیش از ۳۰ سال پیشینه و تجربه فعالیت در حوزه روابط دولتی دارد.

لورا بیلی: مدیرعامل بخش تسویه اوراق در بورس سوئیس است. وظیفه او، مدیریت ریسک‌های عملیاتی و نظارت بر فعالیت‌های روزمره اتاق تسویه پایاپای در بورس سوئیس است.

لرزی باتیستا: معاون ارشد تجاری بورس لاتینکس (پاناما) و مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق لاتین‌کلیر ایت.

هیما بیندو واکالانکا: با بیش از ۲۶ سال تجربه در حوزه بازارهای سرمایه، او به عنوان معاون رئیس هیئت مدیره بورس ملی هند، یکی از افراد باانگیزه این بازار به شمار می‌رود.

رناتا کافارو ویللا: به عنوان مدیر منابع انسانی بورس برزیل (B۳)، مسئولیت تحول فرهنگی، تنظیم سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی این بورس در حوزه بهبود فعالیت کارکنان در همه سطوح را به عهده دارد.

کیارا کاپریولی: او با بیش از ۱۸ سال تجربه، رئیس بخش توسعه تجاری و کارشناس امور مالی پایدار در بورس لوگزامبورگ است.

فرانکا اگووئکوه: مشاور عمومی و دبیر شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه بورس نیجریه و عضو کمیته اجرایی مدیریت این بورس است.

ورونیکا دل روساریو: مشاور عمومی و مسئول انطباق مقررات در بورس اوراق بهادار فیلیپین و اجرای اصلاحات و سیاست‌های این بورس است.

کورین هومو اورمون: نماینده در کشور ساحل عاج، مسئول برگزاری نشست‌ها، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های ارتباطی است. بورس BRVM بورس منطقه غرب آفریقا شامل کشورهای بورکینافاسو، بنین، ساحل عاج، گینه بیسائو، مالی، نیجر، سنگال و توگو است.

آنیا کیسلینگ: مدیر ارشد مالی و رئیس بخش مدیریت پروژه بورس انرژی اروپا (EEX) است. گروه EEX، بازار مهم انرژی و کامودیتی است که در بیش از ۳۰ کشور جهان فعالیت می‌کند.

سالی کواک: مدیر بخش بازرگانی در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ و ناظر بازار نقدی این بورس است.

گریس موک: مدیر اجرایی و رئیس بخش نظارت بر اعضا در بورس اوراق بهادار سنگاپور (SGX) است.

کاترین نگ: رئیس بخش پذیرش در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ و مسئول نظارت بر روند پذیرش شرکت‌ها برای ورود به بورس و انتشار اوراق بدهی است.

دایانا اوکین: معاون مدیرکل و مدیر بخش روابط بین‌الملل بورس اوراق بهادار غنا و مسئول توسعه راهبردی و فرصت‌یابی این بورس است.

اسماراگدا ریگاکو: مشاور عمومی، رئیس بخش حقوقی، تنظیم و انطباق مقررات در بورس اوراق بهادار آتن (یونان) است.

هستر سرافینی: رئیس شرکت تسویه وجوه ICE Clear Europe است. این شرکت با تسویه بیش از ۵ میلیون قرارداد روزانه در حوزه دارایی‌های مختلف، یکی از بزرگترین شرکت‌های تسویه وجوه جهان به شمار می‌رود.

کد خبر 492059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =