لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

بازار سرمایه در حالی هفته چهارم اسفند ماه را آغاز کرد که هسته معاملات فرابورس، پیش از گشایش به علت مشکلات فنی مختل شده بود. همین موضوع باعث کاهش شدید ارزش معاملات روزانه شد، به طوری که در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۰۹ درصدی، معادل ۲۰۰۳ واحد از ارتفاع این شاخص، در ارتفاع دو میلیون و ۱۶۳ هزار و ۷۵۰ واحدی قرار گرفت. افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند و با رشد ۰.۱۵ درصدی، در پله ۷۳۹ هزار و ۷۷۱ واحدی قرار گرفت. تابلوی بورس اوراق بهادار تهران همچنین، ارزش معاملات خرد را در روز شنبه، سه هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان و حجم معاملات را ۶.۳ میلیارد برگه سهم به ثبت رساند.

خلاصه بازار
بازار متعادل امروز اگرچه همچون روز گذشته با غیبت فرابورسی ها سپری شد، اما در مجموع وضعیت بهتری داشت و نمادهای فرابورس بعد از پایان زمان رسمی معاملات شروع به کار کردند. در نهایت شاخص کل افت ۳۵۰۰ واحدی را رقم زد و تا ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدبه عقب رفت.
امروز ۱۱۶ میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها صورت گرفت و ارزش معاملات خرد به ۴.۱ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای وامید و فن افزار صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای شپنا و شبندر بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۶⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت حدود ۲ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار واحد رسیده و نمادهای فولاد، فارس و شپنا در صدر تأثیرگذاران بورس قرار دارند.
خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله ۲۹۴ میلیارد تومان، ۲۲۳ میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۱۵⏰
ومعادن با قیمت ۳۱۹.۴ تومان با رشد بیش از ۳ درصدی حجم معامله ۲۷ میلیونی داشته و در میان شاخص‌سازان اصلی قرار گرفته است.


۱۱:۲۷⏰
در گروه بانکی‌، وپارس با قیمت ۲۲۶.۵ تومان در منفی ۵ درصد حجم معامله ۶۰ میلیونی داشته و با صف فروش بیش از ۱۷۰ میلیونی رو به رو است و #وبملت با قیمت ۲۲۴ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱۱۱ میلیون سهم رسیده است.
وتجارت با قیمت ۱۳۷ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۲۴ میلیون سهم رسیده است، وبصادر با قیمت ۱۷۴ تومان در منفی ۱.۵ درصد حجم معامله ۸۸ میلیونی دارد و وپاسار با قیمت ۲۷۹ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱۴ میلیون سهم رسیده است.


۱۰:۳۸⏰
وامید با قیمت ۱۵۷۱ تومان رشد بیش از ۴.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱۳ میلیون سهم رسیده است و شستا با قیمت ۱۱۳.۹ تومان با نوسان منفی همراه شده و حجم معامله آن به ۱۸۲ میلیون سهم رسیده است.


۱۰:۳۷⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۲۰۱ میلیون سهم
شستا ۱۵۵ میلیون سهم
خساپا ۱۲۸ میلیون سهم
وبملت ۷۰ میلیون سهم
فاراک ۷۰ میلیون سهم


۱۰:۳۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۱۶۳,۸۵۲
۱۰۲ واحد افزایش
ارزش بازار ۷۵,۰۵۶,۴۴۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۷,۶۱۲ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۹۲۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
وامید ۲۰۳۶ واحد مثبت
فولاد ۱۳۹۷ واحد منفی
فملی ۱۱۲۱ واحد مثبت
خودرو ۷۱۱ واحد مثبت
شپنا ۶۴۰ واحد منفی
وغدیر ۵۱۷ واحد منفی
وپارس ۴۹۹ واحد منفی


۱۰:۱۰⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افت بیش از ۲ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش ۲۶۰ واحدی همراه است.


۰۹:۵۶⏰
در گروه خودرو امروز وضعیت خوب است. خودرو با افزایش بیش از ۳درصدی و خساپا با معاملات مثبت خود مورد توجه خریداران هستند.


۰۹:۳۷⏰
شپنا با قیمت ۵۵۹ تومان، شبندر با قیمت ۱۰۹۲ تومان و شتران با قیمت ۳۱۴.۹ تومان با کاهش حدود ۱ درصدی همراه هستند.


۰۹:۲۸⏰
در گروه فلزی نیز شرایط چندان جالب نیست. فولاد و ذوب با کاهش یک درصدی قیمت در حال معامله هستند، فملی از نمادهای مثبت گروه است و ارفع با کاهش ۲ درصدی قیمت همراه است.


۰۹:۲۸⏰
در معاملات امروز نفتی‌ها، برتری فروشندگان محسوس است. در این میان نماد شرانل با گرایش مثبت داد و ستد می‌شود. شتران، شپنا، شبندر، شبریز و شاوان نیز با گرایش منفی در حال معامله‌اند.


۰۹:۱۷⏰
خودرو با قیمت ۲۸۹.۷ تومان و خساپا با قیمت ۲۵۶.۵ تومان با نوسان مثبت همراه هستند.


۰۹:۱۶⏰
وپارس با افزایش عرضه رو به رو شده و برروی قیمت ۲۲۶.۵ تومان در منفی ۵ درصد با صف فروش بیش از ۱۳۰ میلیونی رو به رو است.


۰۹:۱۶⏰
خودرو، فملی و بفجر مثبت سازان دقایق ابتدایی شاخص کل هستند؛ شاخص با رشد ۲۰۰ واحدی آغاز به کار کرده است.

کد خبر 491533

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =