اتصال بیمه‌های عمر به صندوق‌های طلا

رئیس کل بیمه مرکزی ضمن اشاره به نقش صنعت بیمه در تأمین مالی پروژه‌ها، خبر از اتصال بیمه‌های عمر به صندوق‌های طلا داد.

علی استاد هاشمی در گفت و گو با «صدای بورس» بر ضرورت تاسیس شرکت ملی اتکایی تاکید کرد و گفت :بازار اتکایی بیمه فراگیر یکی از تکالیف بیمه مرکزی است که باید ایجاد شود و تاکنون یکی از شرکت‌های بیمه ای اتکایی را که به عنوان شرکت اصلی وجود دارد برای شرکت فراگیر در نظر گرفته شده که مقدمات اولیه آن انجام شده و در این مرحله شرکت باید سرمایه مورد نظر خود را از بخش‌های مختلف از جمله بازار سرمایه و بانک ها سهامدار شود. امیدواریم تاسیس این شرکت در سال ۱۴۰۳ تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه در بیمه مرکزی دونوع بیمه اتکایی وجود دارد، افزود:تاکنون توانسته ایم مجوز ۳ شرکت اتکایی را در این دولت دریافت کنیم و این شرکت ها در حال حاضر در حال فعالیت هستند و به دنبال این هستیم که با ایجاد بیمه اتکایی فراگیر ، سهم اختیاری بیمه مرکزی به تدریج کاهش یافته و به بخش خصوصی واگذار شود.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد:باید توجه داشت بخشی از فعالیت بیمه سرمایه گذاری است؛ که این سرمایه گذاری ها می تواند در بخش های مختلف اقتصادی از جمله بازار سرمایه صورت گیرد.

استادهاشمی اظهارداشت: در حال حاضر شرکت های بیمه ای در سهام های مختلف بورسی سرمایه گذاری می کنند اما تلاش ما این است که بتوانیم با ورود به پروژه های کلان اقتصادی نقش صنعت بیمه را در تامین مالی پروژه های دولت پررنگ تر کنیم.

وی همچنین از اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه خبر داد و گفت: به منظور حمایت از حقوق بیمه گذاران و دسترسی بیمه گران به منابع حق بیمه در هنگام بروز خسارت نسبت سرمایه گذاری شرکت های بیمه اصلاح شد و بر اساس آن امکان سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه در حوزه اوراق بازار سرمایه فراهم شد.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین از اتصال بیمه های عمر به صندوق طلا را از دیگر اصلاحات این آیین نامه دانست و گفت: به منظور ایجاد پویایی و حرکت به سمت محصولات و خدمات جدید بیمه ای، قابلیت سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه در کسب و کارهای نوین و دانش بنیان را برای اولین بار ایجاد کردیم و امیدواریم صنعت بیمه بیشتر وارد فضای سرمایه گذاری شود.

کد خبر 491499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =