بازدهی ۱۹۷ درصدی «تصمیم»

شرکت سبدگردان تصمیم در نیمه دوم سال ۱۳۹۳، با دریافت مجوزهای لازم فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرد. این مجموعه جوان و با انگیزه در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری برعهده دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت...

به گزارش صدای بورس، شرکت سبدگردان تصمیم در نیمه دوم سال ۱۳۹۳، با دریافت مجوزهای لازم فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرد. این مجموعه جوان و با انگیزه در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری برعهده دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

صندوق سرمایه‌گذاری تصمیم
صندوق سرمایه‌گذاری تصمیم در مهرماه ۱۳۹۸ باهدف جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، فعالیت خود را در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق قابل معامله با جهشی ۳۰۰ درصدی در یک‌ سال اخیر از حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۲۰۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و در حال حاضر خالص ارزش دارایی‌های این صندوق بالغ‌بر ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال است. با توجه به نوع صندوق، بازار سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری سهم حدودا ۱۷ درصدی از پرتفوی صندوق دارد و عمده دارایی این صندوق با سهمی ۵۳ درصدی به بازار بدهی و خرید اوراق با درآمد ثابت اختصاص یافته است. سطح بازدهی سالانه این صندوق حدود ۲۸.۵ درصد بوده که از سطح سود بانکی و عملکرد بسیاری از صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر بازار بالاتر است و در مجموع مدت فعالیت خود نیز عملکردی خوب داشته و عایدی ۱۹۷ درصدی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است و همواره جزو برترین صندوق‌های درآمد ثابت از منظر بازدهی بوده است، صندوق درآمد ثابت تصمیم موفق به کسب رتبه ۲ در بین صندوق‌های درآمد ثابت در طی دو سال گذشته شده است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان تصمیم را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۱۹۷ درصدی «تصمیم»

استراتژی‌های صندوق درآمد ثابت تصمیم
از جمله استراتژی‌های بکار رفته در چیدمان پرتفوی این صندوق می‌توان به خرید سهام بنیادی و دارای سودآوری مناسب در زمان رکود بازار سرمایه و فروش این سهام در زمان رونق بازار و کسب بازدهی مناسب از این محل نام برد. تصمیم تا قبل از ممنوعیت استفاده از ابزارهای مشتقه از جمله صندوق‌های فعال در این حوزه نیز بوده است. همچنین تیم تحلیل و سرمایه گذاری صندوق همواره با در نظر گرفتن شرایط اقتصاد کلان کشور و دنبال کردن تغییرات نرخ بهره و سیاست‌های اتخاذی دولت سعی در خرید اوراق با درآمد ثابت در نرخ‌های بالاتر و فروش اوراق در نرخ‌های پایین‌تر داشته است و جزو فعالترین صندوق در این بازار بوده است. در کنار موارد ذکر شده، شرکت سبدگردان تصمیم با در اختیار داشتن هر دو صندوق درآمد ثابت و بازارگردانی در حوزه تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق با درآمد ثابت در جهت کسب بالاترین بازدهی برای سرمایه گذاران خود نیز اقدام کرده است که منجر به رشد سودآوری قابل توجه این صندوق در آینده نزدیک خواهد شد.

کد خبر 491408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =