لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۱.۵ درصدی، معادل ۳۲ هزار و ۶۳ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۷۲ هزار واحدی قرار گرفت. افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند و با رشد ۰.۵۴ درصدی تا پله ۷۳۹ هزار و ۷۵۶ واحدی پیش رفت. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد، هفت هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان و حجم معاملات ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم به ثبت رسید.

خلاصه بازار امروز
آخرین روز معاملاتی هفته برخلاف چند روز گذشته کم هیجان و کم حجم سپری شد. بازاری که متعادل اما منفی بود و فروشندگان آن برتری داشتند. در نهایت شاخص کل ۶۵۰۰ واحد از ارتفاعش کاسته شد و در سطح ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار واحد به کارش خاتمه داد.
خروج ۸۹ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی‌ها و ارزش معاملات خرد ۴.۷ همتی، نتیجه داد و ستد امروز معامله گران بود.
نمادهای فن افزار و ذوب صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای اهرم و خگستر بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۷⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت حدود ۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با کاهش ۷۰۰ واحدی دنبال می شود.
فولاد، میدکو، شستا، شتران، شبندر، فملی و حکشتی شاخص‌سازان اصلی امروز هستند و خودرو، فلزات اساسی و فرآورده نفتی به ترتیب با ارزش معامله ۳۰۴ میلیارد تومان، ۲۵۴میلیارد تومان و ۱۷۹ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته اند.


۱۱:۰۵⏰
شستا با قیمت ۱۱۶ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن از ۱۸۰ میلیون سهم عبور کرده است و در میان همگروهی‌های شستا و وبانک با قیمت ۱۲۴۰ تومان رشد بیش از ۱ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱۶ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۵۷⏰
تراز پول خرد بازار بیش از ۵۰ میلیارد تومان منفی است. در صندوق‌های سهامی قابل معامله هم شاهد خروج اندک پول حقیقی هستیم.


۰۹:۵۴⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افت بیش از ۲۶۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش ۷۸ واحدی همراه است.


۰۹:۵۴⏰
نمادهای قند و شکر مورد توجه قرار گرفته‌اند. قثابت با قیمت ۲۸۳.۳ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۵۹ میلیونی را پشت سر گذاشته است.


۰۹:۴۴⏰
شتران با قیمت ۳۲۵ تومان نزدیک به منفی ۱ درصد شبندر با افت بیش از ۱.۵ درصدی با قیمت ۱۱۰۸ تومان و شپنا با نوسان منفی بر روی قیمت ۵۶۸ تومان معامله می‌شوند.


۰۹:۴۴⏰
میدکو با افت بیش از ۲ درصدی بر روی قیمت ۷۷۸ تومان در صدر منفی سازان شاخص قرار گرفته است.


۰۹:۳۳⏰
در این دقایق بازار مجدداً با افزایش عرضه‌ها همراه شده، نمادهای پالایشی و خودرویی وارد مدار منفی شده‌اند.


۰۹:۳۲⏰
در این دقایق شاهد عقب‌نشینی قیمتی در گروه پالایشگاهی هستیم.


۰۹:۲۳⏰
فولاد در این دقایق با نوسان منفی بر روی قیمت ۴۹۲ تومان معامله می‌شود، اما ذوب با رشد ۲ درصدی و قیمت ۴۵۵.۷ تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.


۰۹:۱۵⏰
نمادهای شپنا، فولاد، ذوب، شبندر، خودرو و شیراز در صدر مثبت‌سازان شاخص قرار دارند و سبب شده‌اند تا شاخص در دقایق ابتدایی افزایش بیش از ۱۲۰۰ واحدی داشته باشد.

کد خبر 491329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =