لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

در پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۲.۹ درصدی، معادل ۶۰ هزار و ۵۴۷ واحد، در ارتفاع دو میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۸ واحدی قرار گرفت. افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند و با رشد ۲.۱۵ درصدی در ارتفاع ۷۴۰ هزار واحدی قرار گرفت. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد هفت هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان و حجم معاملات ۱۲.۲ میلیارد برگه سهم به ثبت رسید.

خلاصه بازار امروز
پس از دوروز متوالی مثبت بودن، بازار امروز با برتری فروشندگان دنبال شد و تن به اصلاح داد. در نهایت شاخص کل حدود ۷ هزار واحد به عقب رفت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار واحد متوقف شد.
امروز ۱۹۸ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد به ۶.۲ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای پارسیان و اتوآگاه صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای خودرو و خگستر بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۱⏰
های وب در آستانه برگزاری مجمع محدوده ۱,۳۳۳ تومان حدود یک درصد منفی را تجربه می‌کند. ۵۵ درصد از خریدها و ۴۱ درصد از فروش‌های آن به دست حقوقی‌هاست.


۱۲:۱۰⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی همراه بوده است.
فولاد، وبملت، شستا و اخابر در صدر منفی‌سازان بورس قرار دارند و نمادهای خودرو، مبین و بفجر از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرده‌اند و خودرو، فلزات اساسی، بانک‌ها به ترتیب با ارزش معامله ۱۰۸۳ میلیارد تومان، ۲۸۶ میلیارد تومان و ۲۸۵ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۳۶⏰
فخاس بر خلاف افزایش عرضه‌ها، در گروه فلزات اساسی مورد توجه است و با قیمت ۴۶۴ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۵۸ میلیونی داشته است.


۱۱:۱۷⏰
تماوند در محدوده ۵۱۱ تومان ۴,۱ درصد مثبت و با حمایت ۶۰ درصدی ۲ حقوقی ادامه می‌دهد. قدرت خریدار تقریباً نصف فروشنده است. ۷۴ درصد از فروشنده‌ها حقیقی‌اند.


۱۱:۱۵⏰
شستا با قیمت ۱۱۵ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۲۱۴ میلیون سهم رسیده است و وبانک با قیمت ۱۱۵۶ تومان افزایش بیش از ۴.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۴۹ میلیون سهم رسیده است.


۱۰:۵۶⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۱.۰۲۷ میلیارد سهم
وپارس ۵۸۱ میلیون سهم
خساپا ۳۴۲ میلیون سهم
خگستر ۲۹۸ میلیون سهم
شستا ۱۸۸ میلیون سهم


۱۰:۵۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۱۴۵,۲۳۷
۱۸۵۱ واحد کاهش
ارزش بازار ۷۴,۴۱۷,۵۷۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۳۵,۷۷۷ میلیارد ریال
حجم معاملات ۷.۷۲۷ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۱۶۲۵ واحد کاهش
وبملت ۱۱۲۹ واحد منفی
خودرو ۱۰۲۸ واحد مثبت
مبین ۵۸۶ واحد مثبت
وبانک ۴۷۲ واحد مثبت
شپنا ۴۵۳ واحد مثبت
وپارس ۴۵۲ واحد مثبت


۱۰:۴۸⏰
حجم معاملات خودرو از ۱ میلیارد عبور کرد.


۱۰:۱۸⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۴۸۴ تومان در منفی ۱ درصد حجم معامله ۷۵ میلیونی دارد، فملی با قیمت ۵۹۹ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۳۸ میلیون سهم رسیده است و ذوب با قیمت ۴۴۲.۳ تومان در منفی ۲ درصد دادوستد ۵۱ میلیون سهم را ثبت کرده است.
فخوز با قیمت ۳۹۷ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۸ میلیون سهم رسیده است، فصبا با قیمت ۴۷۲ تومان نوسان منفی داشته و حجم معامله آن به ۱۷ میلیون سهم رسیده است و کویر با نوسان منفی برروی قیمت ۲۳۴ تومان حجم معامله ۶ میلیونی دارد.
نمادهای فروژ، فسوژ، فاهواز، فالوم و فماک هم نمادهای مثبت در گروه فلزات اساسی هستند.


۱۰:۰۰⏰
شاخص کل افزایش ۲۰۰ واحدی دارد، اما به نظر نمی‌رسد روند مثبت شاخص حفظ شود، شاخص هم‌وزن افت بیش از ۶۰۰ واحدی را ثبت کرده است.


۰۹:۵۹⏰
خساپا در دقایق ابتدایی از ۲۵۰ تا ۲۶۱ تومان بالا رفت و اکنون در محدوده ۲۵۷ تومان ۳,۳ درصد مثبت با حضور ۳۷ درصدی حقوقی‌ها در جمع خریداران در حال معامله است. بیش از ۸۰ درصد از عرضه‌های آن توسط حقیقی‌ها انجام شده و قدرت خریدار و فروشنده تقریباً با هم برابر است.


۰۹:۴۲⏰
عرضه‌ها در بازار شدت بیشتری گرفته و تقریباً به تمامی سهم‌های بازار تسری پیدا کرده است.


۰۹:۴۱⏰
شپنا با قیمت ۵۲۷ تومان نوسان منفی دارد، شبندر با قیمت ۱۰۵۴ تومان افت بیش از ۱ درصدی دارد و شتران با قیمت ۳۰۲.۸ تومان افت بیش از ۲.۵ درصدی داشته است.


۰۹:۴۱⏰
وپارس با قیمت ۲۱۸ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۴۷۹ میلیونی داشته و با صف خرید بیش از ۱۸۰ میلیونی همراه است.


۰۹:۳۵⏰
تا این لحظه حدود ۶۸ میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار خارج شده است و ارزش معاملات خرد در حدود ۱۷۷۲ میلیارد تومان است.


۰۹:۳۳⏰
فولاد با افت بیش از ۲ درصدی بر روی قیمت ۴۷۸ تومان حجم معامله ۲۹ میلیونی داشته و فملی با نوسان منفی بر روی قیمت ۶۰۰ تومان حجم معامله ۲۱ میلیونی دارد.


۰۹:۳۱⏰
وضعیت معاملات در گروه فلزات نیز مانند روز گذشته چندان دلچسب نیست نمادهای فولاد، ذوب، فصبا، کویر و فباهنر با افت ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۲۶⏰
صنعت خودرو به دنبال خبرهای خوب و حمایتی که از آنها پخش شده، همچنان پیشران بازار است و در روز جاری که تعداد زیادی از سهم‌ها با عقب‌نشینی همراه شده‌اند، خودرو با قیمت ۲۸۳.۹ تومان رشد بیش از ۴ درصدی دارد و خساپا با افزایش بیش از ۱.۵ درصدی بر روی قیمت ۲۵۳ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۲۶⏰
در میان معاملات متعادل گروه بانکی نماد وپارس در ادامه روند روزهای گذشته خود با رشد ۵ درصدی صف خرید دارد.


۰۹:۱۶⏰
خودرویی‌ها امروز نیز معاملاتی نسبتاً پر تقاضا را تجربه می‌کنند. خودرو صف خرید ۲۵۰ میلیونی را تجربه می‌کند خساپا و خگستر از جمله نمادهای پرتقاضای گروه‌اند.


۰۹:۱۶⏰
شاخص بورس پس از دو روز جهش سنگین امروز خود را با افزایش ۲۷۰۰ واحدی متأثر از خودرو، شپنا، خساپا و وپارس آغاز کرده، اما در فرابورس شاهد افت ۸۰ واحدی شاخص هستیم.

کد خبر 491164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =