لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با جهش ۱.۵۵ درصدی، معادل ۳۱ هزار و ۷۳۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در ارتفاع دو میلیون و ۸۶ هزار و ۵۶۱ واحدی قرار گرفت. رشد ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند و با رشد ۱.۴۷ درصدی، در پله ۷۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد، ۶ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان و حجم معاملات ۱۱.۱ میلیارد برگه سهم به ثبت رسید.

خلاصه بازار امروز
امروز هم روز خوبی برای بازار بورس تهران بود، بازاری که رنگ سبز در نمای آن غالب و خریدارانش برتری داشتند. در نهایت، شاخص کل بیش از ۶۰ هزار واحد بر ارتفاعش افزود و تا سطح ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار واحد پیشروی کرد.
امروز ۶۳۵ میلیارد تومانِ دیگر از سوی حقیقی‌ها جذب بازار شد و ارزش معاملات خرد به ۷ همت افزایش یافت که بیشترین رقم طی ۲ ماه و نیم اخیر بوده است.
نمادهای توسن و شپنا صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای موج و اهرم بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۲۲⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با جهش چشمگیر بیش از ۶۰ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش قابل توجه ۱۶ هزار واحدی همراه بوده است.
نمادهای فملی، فولاد، شپنا، شبندر، شستا، وغدیر و شتران در صدر مثبت‌سازان بورسی قرار دارند و خودرو، فلزات اساسی و فرآورده نفتی به ترتیب با ارزش معامله ۶۶۲ میلیارد تومان، ۳۹۷ میلیارد تومان و ۲۹۲ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۰۳⏰
در گروه فراکابی‌ها، بورس با قیمت ۵۷۴ تومان در مثبت ۷ درصد حجم معامله ۴۲ میلیونی دارد و با صف خرید همراه است و فرابورس با قیمت ۸۳۳ تومان رشد بیش از ۴.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۲۶ میلیون سهم رسیده است.
انرژی با قیمت ۲۴۶۹ تومان با افزایش بیش از ۲.۵ درصدی حجم معامله ۱۴ میلیونی دارد و کالا حجم معامله ۵۲ میلیونی داشته و با قیمت ۸۸۲ تومان در مثبت ۵.۵ درصد معامله می‌شود.


۱۱:۲۱⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۶۴۶ میلیون سهم
خگستر ۳۲۸ میلیون سهم
وبملت ۲۷۴ میلیون سهم
خساپا ۲۳۸ میلیون سهم
فولاد ۱۷۸ میلیون سهم


۱۱:۲۱⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۱۴۶,۸۷۷
۶۰۳۳۵ واحد افزایش
ارزش بازار ۷۴,۴۷۳,۴۸۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۵۵,۷۳۶ میلیارد ریال
حجم معاملات ۸.۲۷۲ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فملی ۹۴۳۶ واحد مثبت
فولاد ۷۱۸۵ واحد مثبت
شپنا ۳۶۱۱ واحد مثبت
شبندر ۲۵۵۳ واحد مثبت
شستا ۲۳۰۹ واحد مثبت
وغدیر ۲۲۳۹ واحد مثبت
شتران ۲۱۵۶ واحد مثبت


۱۰:۴۳⏰
شستا با رشد حدود ۳ درصدی بر روی قیمت ۱۱۴.۲ تومان حجم معامله ۵۱۳ میلیونی داشته است.


۱۰:۲۸⏰
در گروه پالایشی‌ها، شپنا با قیمت ۵۲۶.۹ تومان نزدیک به مثبت ۶ درصد حجم معامله ۱۳۳ میلیونی داشته است، شبندر با قیمت ۱۰۶۴ تومان با رشد بیش از ۶ درصدی حجم معامله ۷۰ میلیونی دارد و شتران با قیمت ۳۱۲.۳ تومان در مثبت ۷ درصد حجم معامله ۹۳ میلیونی داشته و با صف خرید رو به رو است.
شبریز با قیمت ۱۲۸۱ تومان با رشد بیش از ۳.۵ درصدی حجم معامله ۲ میلیونی دارد و شراز نزدیک به مثبت ۳ درصد با قیمت ۱۲۵۰ تومان و #شاوان با رشد بیش از ۳.۵ درصدی بر روی قیمت ۱۸۳۰ تومان معامله می‌شود.


۱۰:۰۶⏰
شاخص کل با جهش بیش از ۴۶ هزار واحد به ۲ میلیون و ۱۳۲ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش چشمگیر ۱۴ هزار واحدی همراه بوده است.


۰۹:۵۶⏰
معاملات رو به بالای هرمز از ۴۲۰ به ۴۳۰ تومان و خرید و فروش در محدوده ۴,۲ درصد مثبت با حمایت ۳۰ درصدی ۲ حقوقی، کل عرضه‌کنندگانش حقیقی‌اند و قدرت خریدار کمتر از فروشنده است.


۰۹:۵۰⏰
دی با قیمت ۱۲۱.۳ تومان در منفی ۳ درصد حجم معامله ۱۴۲ میلیونی داشته و با صف فروش بیش از ۲۷۰ میلیونی رو به رو است.


۰۹:۴۹⏰
بانکی‌ها نیز از قافله عقب نماندند و اکثراً در محدوده مثبت و روبه بالا معامله می‌شوند. وپارس صف خرید ۲۸۰ میلیونی را تجربه می‌کند و وبلمت نیز با افزایش ۵ درصدی قیمت همراه است.


۰۹:۴۴⏰
وبملت با قیمت ۲۳۷ تومان رشد بیش از ۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱۵۰ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۴۴⏰
معاملات مثبت در پالایشی‌ها نیز قابل توجه است و صف خرید در نمادهای بزرگ گروه از جمله شبندر، شپنا و شتران چشم‌نوازی می‌کند.


۰۹:۳۳⏰
شبندر در قیمت ۱۰،۶۵۰ ریال با رشد ۶ درصدی در حال معامله است.


۰۹:۳۲⏰
حکشتی با قیمت ۱۲۸۰ تومان در مثبت ۷ درصد حجم معامله ۲۰ میلیونی دارد.


۰۹:۳۲⏰
خودرو با قیمت ۲۷۱.۸ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید بیش از ۴۲۰ میلیونی رو به رو است و خساپا با قیمت ۲۴۸.۷ تومان رشد ۵ درصدی با تقاضای خرید بیش از ۱۴۰ میلیونی دارد.


۰۹:۳۲⏰
شستا با قیمت ۱۱۶.۹ تومان رشد بیش از ۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱۵۴ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۳۲⏰
فولاد در مثبت ۶ درصد با قیمت ۴۹۳ تومان و ذوب نزدیک به مثبت ۴ درصد با قیمت ۴۶۶ تومان در حال معامله است.


۰۹:۱۷⏰
در ادامه روند روز گذشته گرو خودرو مثبت آغاز به کار کرده است. نمادهای خودرو، خگستر و خساپا خریداران را صف‌نشین کرده‌اند.


۰۹:۱۲⏰
شاخص با افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی متأثر از فولاد، شپنا، خودرو، شستا، شبندر، کگل و وبملت آغاز به کار کرده است.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
بیش از ۶۰ صف خرید در مجموع به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان
۲۶ صف فروش جمعا به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان

کد خبر 491083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =