لزوم بازنگری در آیین‌نامه بازارگردان‌ها

کارشناس بازار سرمایه، حل مشکلات درون‌سازمانی را اولویت دانست و گفت: آیین‌نامه بازارگردانی دارای ایراد فراوانی است که باید مورد بازنگری واقع شود.

برزو حق‌شناس در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: برخی متغیرهای اقتصاد کلان و درون بازار وجود دارد که بازار سرمایه از آن آسیب می‌بیند. مسائل موجود در حوزه اقتصاد کلان مانند نرخ بهره، نرخ‌گذاری دستوری و دست‌اندازی به سود صنایع باید در سطوح بالای حاکمیت حل شوند.

وی افزود: در حوزه بازار سرمایه، مسائلی وجود دارد که باید بازنگری شود. به عنوان مثال، رئیس سازمان بورس، در زمانی که دوره ریاست خود را آغاز کردند، در خصوص وجود ایراد قانون بازارگردان‌ها صحبت کردند و باید این سوال مطرح شود که در این بازه زمانی چه تصمیمی یا بازنگری صورت گرفته شده است. همچنین باید آیین‌نامه مربوط به معاملات الگوریتمی سامان‌دهی شود. این موارد، مسائلی است که تمام فعالان بازار بر روی آن، اتفاق نظر دارند و این مشکلات باید بازنگری شود تا کمک حال بازار سرمایه باشند.

کارشناس بازار سرمایه تاکید داشت: این که مسائل درون‌سازمانی، توسط خود سازمان بررسی و بازنگری نمی‌شود، عامل آسیب به بازار سرمایه است.

کد خبر 491054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =