۲۹ ناشر، کنفرانس پرسش و پاسخ برگزار کردند

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاکنون ۲۹ ناشر اقدام به برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ کردند که تنها یک ناشر موفق به این امر نشده اما پس از انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش صدای بورس، بیست و هشت آبان ماه امسال، به منظور اجرای مفاد ماده ۱۸ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و رعایت اصول حاکمیت شرکتی، مدیر نظارت بر ناشران به ۳۰ ناشر منتخب بورسی ابلاغیه‌ای را تحت عنوان برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران ارسال کرد به نحوی که آن‌ها یک هفته پس از انتشار صورت‌های مالی منتهی به ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ می‌بایست جلسه پرسش و پاسخ خود را در راستای ارتقای شفافیت اطلاعات و صورت‌های مالی ناشران و پاسخ‌گویی به سوالات سهامداران برگزار می‌کردند.

به گفته اکثر کارشناسان بازار سرمایه و فعالان این حوزه ادامه روند برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران و تسری آن به سایر شرکت‌های بورسی، نبود تقارن اطلاعاتی بین سهامداران و مدیران را تقلیل خواهد داد.

با توجه به آنکه خلاصه موضوعات مطرح شده، سوالات و پاسخ‌ها می‌بایست به منظور ارتقاء سطح شفافیت حداکثر ظرف مدت دو روز کاری پس از برگزاری کنفرانس در سامانه کدال درج شود همین امر می‌تواند در صورت تداوم سطح کمی و کیفی نظارت و مطالبات سهامداران را ارتقا دهد و موجب رقابت شرکت‌ها شود.

آخرین آمار برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ ناشران

حال با توجه به گذشت سه‌ماه از ارسال ابلاغیه برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از زمان ارسال ابلاغیه تاکنون ۲۹ ناشر اقدام به برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ کردند که تنها یک ناشر تاکنون موفق به انجام این امر نشده اما پس از انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

ولی الله جعفری، افزود: با توجه به برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ توسط ناشرانی که صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده را منتشر کرده‌اند، عملا ضرورتی به برخورد تخلفاتی وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه،گفتنی است؛ برگزاری این کنفرانس با هدف ایفای بهتر وظیفه مباشرت مدیریت و بهبود نظام پاسخ‌گویی است چرا که دراین صورت به ارتباط دو طرفه و چهره به چهره بین سهامداران با ناشران منجر خواهد شد.

کد خبر 491034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =