لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲

بورس تهران در پایان جریان دادوستدهای روز سه‌شنبه، با افت نماگرهای سهامی روبه‌رو شد. با این وجود، نوع رفتار بازار نشانه‌هایی از مثبت شدن روزهای آتی را روایت می‌کند. در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۲ درصدی، معادل چهار هزار و ۷۲ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۴۵ هزار واحدی قرار گرفت. کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند و با افت ۰.۴۶ درصدی تا پله ۷۰۹ هزار و ۲۲۵ واحدی تنزل یافت. همچنین تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد را در روز سه‌شنبه، سه هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان و حجم معاملات را شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم به ثبت رساند.

خلاصه بازار امروز
آخرین روز معاملاتی هفته با سبزپوشی مصنوعی عمده نمادها به پایان رسید. در روزی که کم حجمی بازار به اوج خود رسیده بود، شاخص کل ۸۲۰۰ واحد بر ارتفاعش افزود و در سطح ۲ میلیون و ۵۴ هزار واحد به کارش خاتمه داد. ورود ۹ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی‌ها و ارزش معاملات خرد ۳.۱ همتی، نتیجه داد و ستد امروز معامله گران بود.
نمادهای فن افزار و سمگا صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای فملی و شستا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۲۹⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش بیش از ۹۴۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۵۵ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش بیش از ۵ هزار واحدی همراه شده است.
نمادهای فولاد، کگل، شستا، شپنا، شبندر، خودرو و وپارس در صدر مثبت‌سازان امروز بورس قرار دارند و فلزات اساسی، خودرو و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله ۱۷۳ میلیارد تومان، ۱۶۲ میلیارد تومان و ۱۱۹ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۴۰⏰
شستا با قیمت ۱۰۸.۹ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن از ۴۲۷ میلیون سهم عبور کرده است.


۱۱:۴۰⏰
ارزش معاملات خرد بازار تا این لحظه فقط ۲ همت است.


۱۰:۳۵⏰
شستا با قیمت ۱۰۹.۴ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۳۴۴ میلیون سهم رسیده است.


۱۰:۱۹⏰
گروه خودرو همسو با بازار جامعه سبز بر تن کرده است. نماد خودرو با افزایش ۲.۵ درصدی قیمت و خگستر با رشد ۴ درصدی همراه هستند. خساپا و خزامیا در محدوده مثبت داد و ستد می‌شوند.


۱۰:۱۴⏰
در گروه معدنی‌ها، کگل با قیمت ۴۹۸.۴ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۲۲ میلیون سهم رسیده است، کچاد با قیمت ۴۹۶.۹ تومان با نوسان مثبت حجم معامله ۲ میلیونی داشته است و فزر با حجم معامله ۱ میلیونی بر روی قیمت ۴۰۰۰ تومان با نوسان مثبت همراه است.
کدما در مثبت ۱.۵ درصد بر روی قیمت ۶۶۱۰ تومان حجم معامله کمتر از ۱ میلیونی دارد و تجلی در مثبت ۲.۵ درصد با قیمت ۲۲۴ تومان حجم معامله ۵ میلیونی داشته است.


۱۰:۱۳⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۳۲۵ میلیون سهم
خودرو ۷۸ میلیون سهم
وبملت ۶۶ میلیون سهم
وپارس ۴۸ میلیون سهم
حفارس ۳۸ میلیون سهم


۱۰:۱۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۰۵۳,۲۵۳
۷۲۳۶ واحد افزایش
ارزش بازار ۷۱,۲۴۱,۳۹۱ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۱,۵۸۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۹۷۱ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
شستا ۹۳۵ واحد مثبت
کگل ۸۶۷ واحد مثبت
خودرو ۵۱۷ واحد مثبت
شپنا ۴۹۸ واحد مثبت
وبملت ۳۲۴ واحد مثبت
وپارس ۲۹۹ واحد مثبت
سدشت ۲۸۴ واحد منفی


۱۰:۰۳⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افزایش بیش از ۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۵۲ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۴ هزارواحدی همراه بوده است.


۰۹:۵۴⏰
ثشاهد با قیمت ۱۴۶۴ تومان افزایش بیش از ۴.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱۰ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۴۲⏰
ذوب بر روی قیمت ۴۳۶.۵ تومان با افزایش بیش از ۱ درصدی همراه شده است.


۰۹:۲۸⏰
شپنا با رشد بیش از ۱.۵ درصدی با قیمت ۴۷۶ تومان در حال معامله است.


۰۹:۲۸⏰
خودرو با افزایش بیش از ۳ درصدی بر روی قیمت ۲۵۱ تومان و خساپا با قیمت ۲۲۹.۷ تومان با رشد بیش از ۱.۵ درصدی در حال معامله هستند.


۰۹:۲۷⏰
کگل با قیمت ۵۰۰ تومان نزدیک به مثبت ۱ درصد حجم معامله ۲۱ میلیونی دارد.


۰۹:۲۷⏰
شستا با رشد حدود ۲ درصدی بر روی قیمت ۱۱۰.۷ تومان حجم معامله بیش از ۲۵۰ میلیونی داشته است.


۰۹:۲۲⏰
شستا با رشد ۲.۵ درصدی به قیمت ۱۱۱۰ ریال رسیده و ارزش بازار سهم به به اندازه ۱۸۱ همت است.


۰۹:۲۰⏰
بازار امروز با فضایی مثبت آغاز به کار کرده است و شاهد رشد قیمت در اکثر گروه‌ها هستیم.


۰۹:۱۲⏰
شستا، کگل، ثشاهد، شپنا، وپارس و خودرو در صدر مثبت‌سازان شاخص قرار گرفته‌اند و شاخص با رشد بیش از ۲ هزار واحدی همراه شده است.

کد خبر 490817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =