«شگویا» درباره سهام پتروشیمی صدف شفاف سازی کرد

در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و مجمع فوق العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان درباره خرید ۳۰ درصد سهام پتروشیمی صدف شفاف سازی شد.

به گزارش صدای بورس،مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و مجمع فوق العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان «شگویا» با حضور ۷۵درصد از سهامداران برگزار شد.

قاسمی شهری مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت در پاسخ به سوال سهامداران درخصوص ابهامات خرید ۳۰درصد از سهام پتروشیمی صدف از مجموعه پترول گفت: درخصوص موضوع خرید سهام شرکت پتروشیمی صدف، ارزش‌گذاری این شرکت توسط چند نهاد مالی انجام شده و در سامانه کدال قرار گرفته است.

علیرضا بنی اسدی نماینده صندوق نفت نیز در این خصوص توضیحات تکمیلی ارائه داد و گفت: هنوز معامله‌ای انجام نشده است. سازمان بورس هم ورود و نکاتی را عنوان کرده و فعلاً جلوی انجام معامله را گرفته است. مقررشد مجدداً ارزش‌گذاری تحت نظارت سازمان و کنسرسیومی از تامین سرمایه‌های امید و کاریزما انجام‌ شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰ میلیارد تومان به حساب پترول واریز شده که جزئی از معامله است. در صورتی که مبنای منطقی و معقولی برای خرید ۳۰درصد سهام پتروشیمی صدف روشن شد، خرید انجام می‌شود. صندوق نفت هم اعلام کرده که پس از اعمال نظرات سازمان بورس با این معامله موافقت خواهد کرد.

محمد شایگان مدیر مالی پتروشیمی تندگویان در ادامه نیز افزود: ارزش‌گذاری قبلی تایید شده است. تامین سرمایه دماوند لیدر بوده و به ابهامات سازمان بورس درخصوص ارزش‌گذاری پتروشیمی صدف پاسخ داده است.

مرتضی رحیمیان نماینده شرکت پتروشیمی خلیج فارس که به عنوان رییس مجمع سخن می گفت نیز اظهارداشت: قطعا هیات مدیره پتروشیمی تندگویان اقداماتی را که به ضرر سهامداران است را انجام نمی‌دهد.

رییس مجمع در ادامه تاکید کرد: هیات مدیره خلیج فارس اعتقاد به انجام معاملات صوری و غیر شفاف ندارد. در صورتی که بازرس قانونی معامله‌ای را تایید نکند معامله ای صورت نخواهد گرفت.

در پایان مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، با تغییر بندهای اساسنامه شرکت و تطابق آن با اصلاحات سازمان بورس با حضور سهامداران به شرح زیر موافقت شد.

ماده ۱۴: اعلام افزایش سرمایه و ارسال گواهی‌های حق تقدم

تبصره ۱: در خصوص انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، رعایت روش ابلاغ شده توسط سازمان بورس از جمله استفاده از فرآیندهای الکترونیکی الزامی است.

ماده ۱۸: وظایف و اختیارات مجامع عمومی

تبصره ۲: پرداخت کامل سود به صاحبان سهام باید حداکثر ظرف ۴ ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به تقسیم سود انجام پذیرد.

در صورتی که بنا به هر دلیل عده اعضای هیات مدیره کمتر از حد نصاب مقرر شود و عضو علی البدل تعیین نشده یا وجود نداشته باشد، هیات مدیره موظف است بلافاصله مجمع عمومی عادی شرکت را برای تکمیل اعضا هیات مدیره دعوت کند.

ماده ۲۸: تکمیل اعضای هیات مدیره

در صورتی که بنا به هر دلیل عده اعضای هیات مدیره کمتر از حد نصاب مقرر شود و عضو علی البدل تعیین نشده یا وجود نداشته باشد، هیات مدیره موظف است بلافاصله مجمع عمومی عادی شرکت را برای تکمیل اعضا هیات مدیره دعوت کند.

کد خبر 490739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =