بهبود بازار با نظارت بر دستوالعمل ها

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ارسال سفارش فروش سهام در نماد های بازارگردانی برای کم کردن فشار فروش در هفته های اخیر بودگفت: سازمان بورس باید بر اجرایی شدن دستورالعمل های خود نظارت دقیق داشته باشد تا در عمل شاهد این باشیم که شرایط فعلی و ملتهب بازار بهبود پیدا کند.

بهراد موسوی در گفت و گو با «صدای بورس» گفت: سفارش خرید و فروش سهام در کلیه نماد هایی که موضوع بازارگردانی در بازارهای اول و دوم بورس منتشر شد که طبق این خبر تا اطلاع ثانوی ارسال سفارش از سوی آن ها ممنوع اعلام شده است و نکته مهمی که وجود دارد این است که ممنوعیت ارسال سفارش فروش سهام در نماد های بازارگردانی برای کم کردن فشار فروش در هفته های اخیر بود و در نهایت باعث شد که مورد استقبال قرار نگیرد و قیمت سهام پایین تر از قبل معامله شود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: موضوعی که در راستای این اطلاعیه بسیار اهمیت دارد و باید به آن دقت کرد این است که در هفته های اخیر در بخش فروش شرکت های فرابورسی و زیر مجموعه آن خبری مبنی بر این منتشر شد که ارسال سفارش فروش ممنوع است که بعضا هیچ الزامی به فروش از سوی آن ها وجود نداشت اما با این حال دامنه معاملاتی که معامله می‌شد پایین بود و در پایین ترین حد خود قرار داشت اما باز هم این اتفاق رقم می‌خورد.

موسوی افزود: به طور کل می‌بایست نظارت جدی تری از سوی سازمان و شرکت بورس وجود داشته باشد که عملا اجرایی شدن اخباری که منتشر می‌شوند تا حدودی می‌توانند به کمترشدن التهابات کمک کنند. امیدواریم که نظارت و دقت بیشتری از سوی سازمان بر اطلاعیه های منتشر شده صورت گیرد تا در عمل شاهد این باشیم که شرایط فعلی و ملتهب بازار بهبود پیدا کند.

کد خبر 490588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =