مواد معدنی رهبر بازدهی در آخرین روز معاملاتی

آخرین روز معاملاتی هفته همراه با ریزش بسیار ناچیز شاخص کل و شاخص هم‌وزن همراه بود اما این افت،‌قابل توجه نبود.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته، با افت ۵۷۳ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۷۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک افت ۱۵۵ واحد را تجربه کرد. ارزش ۲۸۱ هزار معامله ۵۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل، ۱۲ واحد نسبت به روز گذشته افت داشت و به سطح ۲۴ هزار ۷۸۵ واحد رسید. ارزش ۳۰۱ هزار معامله ۴۷۵ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۱۷۱ نماد بازار مثبت و ۳۳۲ نماد از میان ۶۶۹ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۲۵ درصد بازار سبز رنگ و ۴۹ درصد بازدهی منفی داشتند.

بیشترین‌ها

فنر، خزامیا، خودرو و وبملت بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

شستا، وبملت، حفارس و خودرو بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای استقلال، ساروج، زفجر و لطیف بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

سدشت، وپارس و خزامیا بیشترین تاثیر مثبت و وپاسار بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار، نمادهای خزامیا، داتام، شستا و خودرو بیشترین تراکنش را داشتند.

هرمز بیشترین تاثیر منفی و بپاس، دماوند و خاور بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بازار نقدی فرابورس گذاشتند و بیوتیک، فنر، آردینه، و فزر جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای وتجارت، دکیمی، رمپنا و خریخت فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع برتر

گروه‌های چوب، مواد معدنی، حمل و نقل بار زمینی و تجهیزات صنعتی صنایع برتر امروز بودند. همچنین صنایع سیمان و گچ و آهک، سرمایه‌گذاری، فرآورده‌های نفتی و آهن و فولاد بیشترین تاثیر را روی شاخص کل داشتند.

صندوق‌های پیشرو

صندوق‌های هیوا، ثمین، وبازار و اکسیژن بیشترین بازدهی را در میان صندوق‌های درآمد ثابت به ثبت رساندند. همچنین در میان صندوق‌های درآمد ثابت، آسامید، یارا، کارین و توسکا پیشروی در بازدهی بودند.

کد خبر 490446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =