لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

در پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۲۲ درصدی در ارتفاع دو میلیون و ۶۴ هزار و واحدی قرار گرفت. افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند و با رشد ۰.۱۹ درصدی، در پله ۷۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با رشد ۷۶.۶۶ واحدی، به سطح ۲۴ هزار و ۶۹۴ واحدی صعود کرد. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد سه هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان و حجم معاملات ۵.۵ میلیارد برگه سهم به ثبت رسید.

خلاصه بازار امروز
امروز هم تعداد نمادهای سبزپوش برتری داشت، اما پایان بازار به خوبی شروع آن نبود و در نیمه دوم شاهد متعادل شدن معاملات و عقب‌نشینی خریداران بودیم. در نهایت شاخص کل ۶۶۰۰ واحد دیگر بر ارتفاعش افزود و در سطح ۲ میلیون و ۷۱ واحد متوقف شد.
امروز حقیقی‌ها ۱۰۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای بیوتیک و فولاد صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای خودرو و وبملت بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۶⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش بیش از ۶۵۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۴۵۰۰ واحدی همراه است.
نمادهای فولاد، شستا، شتران، شبندر، بوعلی و دعبید در صدر مثبت‌سازان شاخص قرار دارند و خودرو، انبوه‌سازی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۲۸۸ میلیارد تومان، ۱۳۳ میلیارد تومان و ۱۲۷ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۵۶⏰
شستا با رشد ۱ درصدی قیمت ۱،۱۲۴ ریال را نشان می‌دهد.


۱۱:۴۶⏰
داتام با قیمت ۲۰۲.۱ تومان افت بیش از ۲ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۲۷ میلیون سهم رسیده است.


۱۱:۳۱⏰
شکلر در محدوده ۳,۶۷۰ تومان ۲ درصد منفی ادامه می‌دهد. قیمت این سهم بورسی در اردیبهشت امسال با رسیدن به ۵ هزار تومان رکورد جدیدی را در صعود قیمت به ثبت رساند.


۱۱:۳۰⏰
در گروه فراکابی‌ها، بورس با قیمت ۵۲۷ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۶ میلیون سهم رسیده است و فرابورس با قیمت ۷۸۲ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۱۴ میلیون سهم رسیده است.
انرژی با قیمت ۲۴۰۹ تومان در مثبت ۲ درصد حجم معامله ۴ میلیونی داشته است و کالا با حجم معامله ۱۱ میلیونی برروی قیمت ۸۴۱ تومان رشد بیش از ۲ درصدی دارد.


۱۱:۰۵⏰
شاهد معاملات متعادل و مثبت پترول در حدود ۱۸۴ تومان ۱,۵ درصد مثبت هستیم.


۱۰:۵۵⏰
کرومیت با قیمت ۲۰۸۷ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۷ میلیونی دارد و با صف خرید همراه است.


۱۰:۵۲⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۲۱۶ میلیون سهم
وبملت ۱۱۰ میلیون سهم
شستا ۹۲ میلیون سهم
خساپا ۶۱ میلیون سهم
ورنا ۵۷ میلیون سهم


۱۰:۵۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۰۷۰,۶۵۱
۶۱۲۵ واحد افزایش
ارزش بازار ۷۱,۸۹۳,۳۵۰ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۱,۸۰۵ میلیارد ریال
حجم معاملات ۴.۰۹۷ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۹۱۷ واحد مثبت
شستا ۴۲۲ واحد مثبت
شبندر ۲۶۹ واحد مثبت
وبملت ۲۶۴ واحد مثبت
دعبید ۲۵۸ واحد مثبت
شتران ۲۵۷ واحد مثبت
کگل ۲۲۷ واحد مثبت


۱۰:۲۹⏰
در گروه پالایشی‌ها، شتران با قیمت ۲۸۲.۴ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله ۲۶ میلیونی داشته است و #شبندر با قیمت ۹۵۰ تومان نوسان مثبت با حجم معامله ۹ میلیونی دارد.
#شبریز با قیمت ۱۲۰۸ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله کمتر از ۱ میلیونی داشته است و شراز با قیمت ۱۲۴۰ تومان در مثبت ۲ درصد و شاوان با قیمت ۱۷۱۵ تومان با نوسان مثبت همراه است.


۱۰:۲۹⏰
شستا با قیمت ۱۱۳ تومان در مثبت ۱ درصد حجم معامله ۷۷ میلیونی داشته است.


۱۰:۰۱⏰
ذوب را در حالی تا ۴۰۶ تومان ۱,۸ درصد مثبت خریدند که قیمت پایانی آن ۴۰۲ تومان زیر یک درصد مثبت است.


۰۹:۵۹⏰
پیشروی بهای هرمز از ۴۱۰ تا ۴۲۶ تومان و ادامه معاملات در حدود ۴۲۱ تومان ۱,۶ درصد مثبت، ۳ حقوقی تا اینجا ۲۹ درصد از خریداران هرمز را تشکیل داده‌اند.


۰۹:۵۹⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افزایش حدود ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۶۹ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش ۳ هزار واحدی همراه بوده است.


۰۹:۴۳⏰
گروه خودرو با روندی مثبت آغاز به کار کرده است. نمادهای خساپا و خاور با رشد ۱ درصدی و خپارس و خبهمن با رشد ۲ درصدی معامله می‌شوند.


۰۹:۴۲⏰
خگستر حجم معامله ۴۰ میلیونی داشته و با قیمت ۴۳۵.۷ تومان نزدیک به مثبت ۴ درصد معامله می‌شود.


۰۹:۳۱⏰
بازار با افزایش تقاضا در اکثر نمادها آغاز به کار کرده است و البته معاملات چندان پرحجم نیست. حفظ روند فعلی و کاهش فشار عرضه و در نهایت تعادل در بازار می‌تواند نکته مثبت بازار امروز باشد که البته نیازمند پایداری تا پایان ساعات معاملات خواهد بود.


۰۹:۳۰⏰
شستا با حجم معامله ۳۰ میلیونی بر روی قیمت ۱۱۳ تومان با رشد بیش از ۱ درصدی همراه است.


۰۹:۳۰⏰
وساپا با قیمت ۴۸۱.۹ تومان با رشد بیش از ۶ درصدی حجم معامله ۱۲ میلیونی را نشان می‌دهد.


۰۹:۳۰⏰
خودرو با قیمت ۲۶۳.۷ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن از ۷۰ میلیون سهم عبور کرده است؛ ورنا با قیمت ۶۷۵ تومان با رشد بیش از ۵ درصدی در میان شاخص‌سازان امروز دیده می‌شود.


۰۹:۲۹⏰
فولاد در مثبت ۱ درصد با قیمت ۵۹۷ تومان صدرنشین مثبت‌سازان شاخص کل است.


۰۹:۱۲⏰
شروع معاملات در بازار امروز با افزایش بیش از هزار واحدی شاخص کل متأثر از فولاد، برکت، ورنا، انرژی، سفار و کگل بوده است.


۰۸:۵۵⏰
در مرحله پیش‌گشایش بیش از ۴۵ صف خرید به ارزش حدود ۹۰۰ میلیارد تومان و ۳۵ صف فروش به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان دیده می‌شود.

کد خبر 490191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =