با این اقدامات رونق به بورس باز نمی‌گردد؟

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دستورالعمل های کوچک به تنهایی اعتمادساز نیست،گفت:بازار سرمایه نسبت به سایر متغیرها مانند نرخ بهره و سیاست های کنترلی دولت بیشتر ازسایر اخبار تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

ابراهیم سماوی، در گفت‌وگو با صدای بورس درابطه با دو خبر که از سوی واحد نظارت بر بورس‌های سازمان بورس که در روز گذشته منتشر شد ، گفت: خبر اول مبنی بر لغو عرضه اولیه شرکت‌ها که به گفته مسولان سازان برای حمایت از بازار سرمایه بوده باید توجه داشت شاید در کوتاه مدت بتواند تاثیر مثبتی برجای بگذارد اما نمی توان انتظار داشت اعتماد از دست رفته را به بازار بازگرداند.

وی ادامه داد: لغو عرضه اولیه ، می تواند میزان ناچیزی از هدایت نقدینگی از سمت برخی از سهم‌ها به سمت عرضه اولیه و بازار اولیه جلوگیری کند. اما این موضوع حائز اهمیت است که تا پایان سال روزهای زیادی باقی نمانده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: خبر دیگر که دیروز از سوی سازمان نبود التزام صندوق‌های بازارگردانی به فروش و عرضه در زمانی است که صف‌های خرید شکل گرفته است. بنابراین درصورتی که سهمی مثبت شود، صندوق‌های بازارگردانی الزامی به فروش سهم ندارند. این خبر، خبر مهم‌تر و مثبت‌تری است که منجر به کاهش فشار فروش خواهد شد.

سماوی تاکید کرد: بازار سرمایه نسبت به سایر متغیرها مانند سیاست دولت در قبال نرخ بهره و تصمیمات سیاستمداران در مورد بازارهای موازی بیشتر از این اخبار تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این دو اقدام در سطح وظایف سازمان بورس، اقدامات مثبتی است. هر چند اثر آن بسیار پررنگ نیست.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دستورالعمل های کوچک به تنهایی اعتمادساز نیست، اظهارداشت: بازار سرمایه قربانی سیاست های کنترلی دولت شده و تا به این لحظه به این رکن اقتصادی توجهی نشده است.

کد خبر 490186

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =