ادامه رکود زنی‌های بیت‌کوین

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بیت کوین برای ادامه حرکت خود نیازمند اصلاح قیمتی است. بعید به نظر می آید اصلاح قیمت بیت کوین به زیر محدود ۴٠ هزار دلار برسد. در کل موجی که در بازار وجود دارد ،خوش بینانه است.

حمید درعلی در گفت و گو با «صدای بورس» در خصوص رکود زنی های بیت کوین، گفت: هفته جاری هفته ای رویایی برای سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی ها بود و بیت کوین برای نخستین بار در دوسال اخیر از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد. رالی چشم گیر بیت‌ کوین در سال جاری به بالاترین حد خود از دسامبر سال ۲۰۲۱ رسید و باعث شد در هفته گذشته قیمت بیت کوین ۱۷ درصد افزایش پیدا کند. این صعود ۲۸ درصد با رکورد تاریخی خود یعنی ۶۹ هزار دلار فاصله دارد.

وی ادامه داد: به دنبال این رشد قیمتی احساسات صعودی در بازار کریپتو رشد قابل توجهی داشت، به گونه ای که داده ها نشان می‌دهند احساسات مثبتی در ۵۳ درصد از مکالمات رسانه های اجتماعی در خصوص بیت کوین و بازار کریپتو کارنسی انجام شده است. همچنین طبق آمار به دست آمده ۴۰ درصد از سرمایه گذاران با وجود حرکت صعودی بیت‌کوین همچنان نسبت به این بازار بدبین هستند و ۷ درصد باقی مانده نیز نسبت به این بازار بی تفاوت هستند.

تحلیلگر بازارسرمایه به تاثیرات صعود بیت‌کوین بر دیگر شاخص ها اشاره کرد و گفت: سهامی که در بازار رمز ارزها دارایی های کریپتویی دارند توانستند باصعود بیت کوین رشد چشمگیری را تجربه کنند. همچنین سهام شرکت نرم افزاری مایکرو استراتژی که به علت دارایی های قابل توجه از بیت کوین شناسایی می‌شود توانست روز گذشته از افزایش قیمت ۱۱ درصدی برخوردار شود.علاوه بر سهام، etf های بیت‌کوین رشد قابل توجهی داشتند. در حال حاضر نوسانات قیمت بیت کوین به عوامل دیگری بستگی دارد. همانطور که اطلاع دارید نوسانات قیمتی بیت کوین بر سهام آمریکا، etf ها و دارایی های دیگر تاثیر گذار است. طبق گزارش های داده شده از سهامdowjones آمریکا می‌توان علاوه بر بیت کوین به etf های دیگری اشاره کرد که روز گذشته افزایش قابل توجهی داشتند.

تحلیلگر بازارسرمایه تصریح کرد: eft های آتی بیت کوین از رشد قابل توجهی برخوردار شدند اما رشد این رمز ارز و روند صعودی آن دلایل دیگری دارد که می‌توانیم آن را به افزایش تقاضا در بازار کریپتو کارنسی نسبت دهیم. این افزایش تقاضا منجر به افزایش قابل توجهی در حجم معاملات ارز های رمز نگاری شد. مقدار قابل توجهی از فعالیت معاملاتی از طریق etf های نقدی به بازار تزریق شده بود که نشان می‌دهد علاقه سرمایه گذاری در بیت کوین قوی بوده به طوری که etf های بیت کوین نقش کلیدی در افزایش تقاضای این بازار به وجود آوردند.

درعلی در رابطه با عوامل موثر بر نوسانات قیمتی در بازار رمز ارزها افزود: تصویب اولین etf بیت کوین نقدی ایالات متحده توسط رگولاتور اوراق بهادار این کشور در نقطه مهمی برای صنعت رمز ارزها بود که این تایید پس از یک دهه تلاش راه های جدیدی برای سرمایه گذاری بازار رمز ارز ها باز کرد و در افزایش قیمت بیت کوین تاثیر گذار بود. همچنین در عدم اطمینان ژئوپلیتیک برخی ازسرمایه گذاران، به بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن روی می‌آورند و خاطر نشان می‌کنند که چالش های ژئوپلیتیک جهانی باعث حرکت سرمایه به سمت دارایی های با کیفیت و ذخیره ارزش مانند بیت کوین می‌شود.

تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: باید توجه داشت که تنها ۶٢ روز تا هاوینگ بعدی بیت کوین باقی مانده است. این موضوع سبب شد تاسرمایه گذاران مشتاقانه منتظر رویداد بعدی بیت کوین باشند که برای ماه آوریل برنامه ریزی های آن انجام شده است. این رویداد ازلحاظ تاریخی توانایی این را دارد تا سبب رشد قیمت بیت کوین شود.

درعلی تحلیل تکنیکالی خود از بیت کوین را اینگونه بیان کرد: از لحاظ تکینکالی می‌توان مشاهده کرد که نمودار هفتگی و روزانه بیت‌کوین بیانگر رشد قیمتی این رمز ارز تا پایان سال ۲۰۲۴ هستند. اما در تایم فریم های پایین تر این رمزارز دچار اشباع خرید در rsi شده است که نشان می‌دهد بیت کوین برای ادامه حرکت خود نیازمند اصلاح قیمتی است. بعید به نظر می آید اصلاح قیمت بیت کوین به زیرمحدود ۴٠ هزار دلار برسد. در کل موجی که در بازار وجود دارد خوش بینانه است.

کد خبر 489814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =