ردپای قیمت فلزات گرانبها در صنعت خودرو

قیمت پالادیوم برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۸ به زیر پلاتین رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت پالادیوم به دلیل نگرانی‌های فزاینده تقاضا و عرضه پایدار، برای اولین‌بار از آوریل ۲۰۱۸ کمتر از قیمت فلز پلاتین بود.

پالادیوم ۲.۸ درصد کاهش یافت و به ۸۶۹.۶ دلار در هر اونس تروا رسید که پایین‌ترین میزان در پنج سال اخیر بود، در حالی که پلاتین به ۸۷۴.۵ دلار رسید.

پالادیوم در سال ۲۰۲۳ تا ۳۹ درصد کاهش یافت زیرا رشد شدید قیمت آن در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ باعث شد که بخش خودرو که ۸۰ درصد تقاضا برای این فلز را تشکیل می‌دهد، شروع به جایگزینی آن با پلاتین ارزان‌تر در اتوکاتالیست‌های کاهش انتشارات آلاینده کند.

بر اساس گزارش رویترز، هنریک مارکس، رئیس تجارت فلزات گرانبها در شرکت هرائوس اظهار کرد این بدان معناست که تقاضا کاهش می‌یابد در حالی که عرضه کمابیش ثابت می‌ماند. پلاتین به دلیل استفاده از آن در جواهرات و سایر صنایع، کمتر به بخش خودرو وابسته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 489592

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ریزش دلار به نفع طلای جهانی شد

    ریزش دلار به نفع طلای جهانی شد

    قیمت طلا امروز، پنجشنبه (۸ فوریه) پیش از گزارش هفتگی مطالبات بیکاری که می‌تواند سرنخ‌های جدیدی از زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ارائه دهد، به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت.

  • طلای جهانی با صعود دلار عقب‌نشینی کرد

    طلای جهانی با صعود دلار عقب‌نشینی کرد

    قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (۵ فوریه) کاهش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا پس از انفجار گزارش مشاغل آمریکا که امیدها برای کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو را از بین برد، جهش کرد.

  • شماره گذاری خودروهای تولید داخل با مدل ۱۴۰۳ از فردا

    شماره گذاری خودروهای تولید داخل با مدل ۱۴۰۳ از فردا

    رئیس پلیس راهور فراجا می‌گوید که امسال هم برابر روش سنوات گذشته، خودروهای تولید داخل از فردا ۲۳ بهمن به مدل ۱۴۰۳ شماره گذاری و سند می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =