لحظه به لحظه با بازار شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

در آخرین روز معاملاتی هفته، بازار سهام بار دیگر شرایط رکود و عدم تحرک در حرکت قیمتی در بورس را تجربه کرد. با این وجود در فاز پایانی بازار تقاضای مثبتی در روند معاملات وجود داشت که منجر به بالاتر بودن قیمت نهایی نمادها از قیمت نهایی آنها شد. بنابراین اهالی تالار شیشه‌ای امیدوارند هفته چهارم بهمن ماه مثبت باشد، هر چند ارزش معاملات همچنان در کانال چهار هزار میلیارد تومانی مانده است. کارشناسان بر این باورند تا زمانی که ارزش معاملات به مرز نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان نرسد، در ایجاد شاخص و نمادهای اصلی بازار خبری از حرکت قیمت نخواهد بود. کارشناسان بازار معتقدند که اصلاح شدید قیمت در ماه گذشته فروشندگان را مسموم کرد. از اینجا می‌توان نتیجه گرفت که سهامدارانی که قبلاً در بازار مانده‌اند دیگر علاقه‌ای به حراج اموال خود ندارند. بنابراین به نظر می‌رسد بازار در محدوده‌های فعلی شاهد اصلاح قیمتی قوی نباشد.

خلاصه بازار امروز
در نخستین روز معاملاتی هفته، شاهد روندی متعادل و کم‌رمق در بازار سهام بودیم که نه خریدار قدرتمندی داشت و نه از فروش‌های عجیب و غریب خبری بود. در نهایت شاخص کل سبزپوش بست و با رشد ۲ هزار واحدی، مجدداً خود را به مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی رساند.
حقیقی‌ها امروز ۳۸ میلیارد تومان از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۳.۶ همت رسید.
نمادهای فنر و سیمرغ صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای فکمند و دی بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۴⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش بیش از ۲ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برگشته و شاخص هم‌وزن با افزایش ۱۴۰۰ واحدی همراه بوده است.
نمادهای شپنا، فملی و تاپیکو در صدر مثبت‌سازان امروز بورس قرار دارند و انبوه‌سازی، خودرو و کانی غیرفلزی به ترتیب با ارزش معامله ۲۱۵ میلیارد تومان ، ۱۲۵ میلیارد تومان و ۱۰۷ میلیارد تومان برترین صنایع امروز به شمار می‌روند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۴۹⏰
خبهمن در قیمت ۱،۸۵۵ ریال با لباس سبز در حال معامله است.


۱۱:۰۱⏰
نماد شپنا با رشد ۲ درصدی قیمت تا این لحظه بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته است.


۱۱:۰۱⏰
نمادهای وآذر، ثنوسا، ثجنوب و ثتران با رشد ۵ درصدی قیمت در گروه انبوه‌سازی مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۱۰:۵۸⏰
گروه زراعت و دامپروری تقاضای خرید را در روز جاری به دنبال دارند و در میان آنها سیمرغ با قیمت ۳۷۱۱ تومان در مثبت ۷ درصد با حجم معامله ۱۱ میلیونی و صف خرید همراه است.


۱۰:۳۰⏰
شستا با قیمت ۱۱۴ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱۱۳ میلیون سهم رسیده است.


۱۰:۲۹⏰
شپنا با قیمت ۷۹۰ تومان نزدیک به مثبت ۲ درصد دادوستد ۸ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است، شراز با رشد بیش از ۱ درصدی بر روی قیمت ۱۲۵۰ تومان، شبریز با قیمت ۱۲۲۲ تومان با نوسان منفی و شاوان با کمی افت بر روی قیمت ۱۷۵۹ تومان حجم معامله کمتر از ۱ میلیونی داشته اند.


۱۰:۲۸⏰
نمادهای خاور و خساپا در غیاب خودرو و خزامیا نزدیک به صفر تابلو نوسان دارند و خگستر و خبهمن با رشد ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۰۹⏰
تا اینجا، نمادها فملی، شپنا، تاپیکو، کویر و سصفها بیشترین نقش آفرینی را رشد شخاص کل داشته‌اند.


۱۰:۰۱⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افزایش ۱۸۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۹۹ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش بیش از ۱۴۰۰ واحدی همراه بوده است.


۰۹:۵۶⏰
در میان معاملات متعادل گروه زراعت نماد سیمرغ با رشد ۷ درصدی قیمت پرتقاضا دنبال می‌شوند.


۰۹:۳۶⏰
گروه سیمان معاملات متعادلی دارند. سصفها با رشد ۷ درصدی قیمت و سدشت با افت ۵ درصدی معامله می‌شوند.


۰۹:۳۵⏰
فاسمین با قیمت ۴۸۲ تومان در منفی ۷ درصد با صف فروش همراه است و حجم معامله ۱۹ میلیونی را تا این لحظه ثبت کرده است.


۰۹:۲۳⏰
سصفها با قیمت ۳۳۱۴ تومان در مثبت ۷ درصد با صف خرید همراه است و در میان مثبت‌سازان اصلی شاخص جای دارد.


۰۹:۲۱⏰
خگستر با رشد بیش از ۲ درصدی بر روی قیمت ۴۴۰.۹ تومان حجم معامله ۱۴ میلیونی داشته است.


۰۹:۲۱⏰
واعتبار که در روز چهارشنبه با صف خرید همراه شده بود، امروز نیز پرتقاضا و رو به بالا حرکت کرد و تا ۲۸۵ تومان ۵,۷ درصد مثبت پیش رفت.


۰۹:۲۰⏰
شپنا با نوسان مثبت بر روی قیمت۷۸۳ تومان در حال معامله است.


۰۹:۲۰⏰
فملی با قیمت ۷۳۰ تومان نوسان مثبت و ذوب با رشد بیش از ۱.۵ درصدی بر روی قیمت ۴۲۳ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۱۲⏰
دقایق ابتدایی بازار امروز با افزایش ۴۳۵ واحدی شاخص کل آغاز شده و نمادهای سصفها، سیمرغ و ثاخت در صدر مثبت‌سازان بورس قرار گرفته‌اند.


۰۸:۵۵⏰
در مرحله پیش‌گشایش بیش از ۴۵ صف خرید در مجموع به ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان در مقابل بیش از ۳۰ صف فروش در مجموع به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

کد خبر 489516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =