«فن افزار» ۲۳۳ درصد افزایش سرمایه می دهد

مدیر عامل شرکت توسعه فن افزار توسن گفت: با توجه به نزدیکی به فصل مجامع برنامه افزایش سرمایه از منابع داخلی از ١۵٠ میلیارد تومان به ۵٠٠ میلیارد تومان که معادل ۲۳۳ در صد است را در دستور کار داریم.

به گزارش صدای بورس ؛محمد مظاهری مدیر عامل شرکت توسعه فن افزار توسن در نشست خبری با خبرنگاران از افزایش سرمایه شرکت «فن افزار» خبر داد و گفت: با توجه به نزدیکی به فصل مجامع برنامه افزایش سرمایه این شرکت با نماد «فن افزار» از منابع داخلی از ١۵٠ میلیارد تومان به ۵٠٠ میلیارد تومان که معادل ۲۳۳ در صد است را در دستور کار داریم.

مظاهری به موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ویژه خودکفایی ملی که ضمن تولید محصولِ شرکت‌های دانش‌بنیان برای کشور به ارمغان می‌آید، امید داریم تخصیص ارز به این شرکت‌ها با سهولت بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین مزایای استفاده از سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک توسط شرکت‌های PSP را خاطرنشان کرد و افزود: «مرور صورت‌های مالی PSPها مبین این مطلب است که بخش زیادی از هزینه‌ آن‌ها مربوط به هزینه‌های عملیاتی است و استفاده از سامانه‌های مدیریت کارت‌خوان می‌تواند این هزینه را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.»

مدیرعامل توسن‌تکنو اظهارداشت: توسن‌تکنو، با بیش از یک دهه سابقه در ارائه و تولید راهکارهای مالی و همچنین عرضه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پایانه پرداخت الکترونیک و ۳۵۰ هزار کارت‌خوان اندرویدی، در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده پایانه‌های پرداخت در کشور است. این شرکت با دریافت گواهی دانش‌بنیان برای تولید کارت‌خوان‌های پرداخت الکترونیک، هم‌اکنون در کلیه کسب‌وکارهای خود دارای نشان دانش‌بنیان شده است.

مظاهری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه هزینه های تولید و میزان پیش بینی شده از سوددهی دستگاه کارت خوان M۵۰۰ که رونمایی شد چیست؟ گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۷۰ درصد فروش‌ شرکت از بخش دانش بنیان است تا سهامداران هم سود مناسبی کسب کنند. با توجه به نیازهای بازار، سخت افزارهای قوی تر، اتفاقات خوب و پیشرفتی که در تکنولوژی افتاده است که می توان گفت سرمایه گذاری در کارت خوان های سنتی می تواند کار اشتباهی باشد.

به گفته مدیرعامل توسن تکنو به لحاظ عملکردی برنامه ریزی داخلی شرکت به صورت فصلی است که متناسب با بازار تنظیم می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فن افزار توسن درباره پیش بینی سود در سال آینده گفت: شرایط شرکت در سال آینده از سال ۱۴۰۲ بهتر خواهد بود، چرا که ۷۰ درصد محصولات شرکت در بازار دانش بنیان خواهد بود. در سال آینده می توانیم سودآوری بسیار زیادی داشته باشیم و به صورت حرفه ای و رقابتی به مشتریان خدمات ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه «مقوله تولید سخت افزار در ایران مقوله ای پر چالش است»، گفت: واقعا نیاز نیست همه کارهای معمولی برای تولید در کشور انجام شود و ما بعضی از قطعات را از تولید کننده عمده آن تامین می‌کنیم؛ برای ما دستیابی به دانش فنی و تکنولوژی‌های به‌روز در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توسن تکنو بیان کرد: سال ۱۴۰۳ جهشی برای شرکت خواهد بود که محصولاتی که نرم افزار TECHSTORE بر روی آن‌ها نصب شده است به بازار خواهند آمد.

مظاهری با بیان اینکه بازار هدف محصولات شرکت متفاوت است افزود: در حال حاضر هیچ وابستگی تکنولوژی به کشورهای دیگر نداریم و یک نمونه از محصولات را به یکی از کشور های عربی صادر کرده ایم.

مدیر عامل شرکت توسعه فن افزار توسن با تاکید براینکه اولین شرکت هستیم که از ظرفیت دانش بنیان در این صنعت استفاده می کنیم، اظهارداشت: تولید بدون دانش بنیانی کار بیهوده ای است و جهت توسعه از ظرفیت دانش بنیانی باید در این حوزه سرمایه گذاری شود.ما با قابلیت خلق محصول بر مبنای نیاز مشتریان توانستیم در بازار تولید کنیم.

مظاهری ادامه داد: شرکت توسن تکنو برای اولین بار صاحب سیستم عامل شده است و برای بحث های امنیتی و خدمات پس از فروش میتوانیم بهتر خدمات را عرضه کنیم.

وی افزود: محصول کارت خوان M۵۰۰ یکی از محصولات کامل ایرانی بوده و جنبه کاملا معنوی آن متعلق به توسن تکنو است. این دستگاه از لحاظ سخت افزاری و پلتفرمی بر پایه دانش بنیان تولید شده و دارای امکاناتی است که در جای دیگری ماننذ آن پیدا نمی‌کنید.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان شرکت فناور باید تلاش کنیم که صنعت پرداخت را به سمت توسعه حرکت دهم افزود:در سال گذشته ۵ درصد درآمد شرکت را صرف تحقیق و توسعه کرده ایم که بتوانیم برای سهامداران ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

کد خبر 489239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =