لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

با وجود آنکه جریان معاملات روز یکشنبه هم چنگی به دل سهامداران نمی‌زد، اما رئیس سازمان بورس، قول جبران عقب‌ماندگی‌های بازار را به اهالی آن داد. کارشناسان معتقدند، اهالی بازار سرمایه بیش از سخنرانی، به سیاست‌های پولی اتخاذ شده توجه می‌کنند. از این رو با وجود سیاست‌های انقباضی همچون گواهی سپرده ۳۰ درصدی و پیش‌فروش ارز نمی‌توان انتظار بازگشت بورس به ریل صعودی را داشت. در جریان معاملات روز گذشته در بورس عدد شاخص کل به رقم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید. عددی که در مرداد ماه ۱۳۹۹ به عنوان قله تاریخی بازار در نظر گرفته می‌شد حالا به عنوان یک سطح عذاب‌آور برای اهالی بازار سرمایه تبدیل شده است و شاید برای سال‌ها این عدد و محدوده در ذهن اهالی بازار سرمایه بماند و به عنوان عدد دهه ۱۴۰۰ ثبت شود. شاخص کل با این افت ۱۰ هزار واحدی، ارزش بازار را در ادامه روندهای کاهشی به عدد ۷ هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان رسانده است. محاسبه دلاری ارزش بازار بورس تهران با دلار آزاد و حتی با دلار بانک مرکزی نیز اعداد و ارقام خیلی پایین را نشان می‌دهد، در حالی که بسیاری از شرکت‌ها سودآوری خوبی را در گزارش ۹ ماهه خود منتشر کرده‌اند.

خلاصه بازار امروز
در بازار امروز که شاهد معاملاتی متعادل و بدون نوسانات خاص بودیم، تنها برخی تک سهم‌ها توانستند مورد توجه خریداران قرار بگیرند و اکثریت نمادها حوالی صفر تابلو درجا زدند. شاخص کل در پایان به افت ۱۸۰۰ واحدی اکتفا کرد و در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۸ هزار واحد به کارش خاتمه داد.
تراز نقدینگی حقیقیها ۳۸+ میلیارد تومان شد و ارزش معاملات خرد به ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای اخابر و اهرم صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای کرومیت و دی بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۲۰⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۱۳۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۹۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش ۱۸۰۰ واحدی همراه بوده است.
نمادهای فملی، فولاد، فارس، وبملت در صدر منفی‌سازان بورس قرار دارند و انبوه‌سازی، خودرو، فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۲۴۱ میلیارد تومان، ۲۰۸ میلیارد تومان و ۱۸۶ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۳۱⏰
تا کنون بیشترین جذب پول خرد را گروه‌های مخابرات با ۲۸ میلیارد تومان، خودرو و ساخت قطعات با ۲۵ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری‌ها با ۸ میلیارد تومان داشتند.


۱۱:۲۷⏰
شستا روی صفر تابلو و متمایل به سبز بازار در قیمت ۱،۱۴۲ ریال معامله می‌شود.


۱۰:۴۰⏰
ذوب که تا لحظاتی قبل در محدوده ۳۹۳ تومان دنبال می‌شد تا ۴۰۹ تومان پیشروی کرد و به بالای ۳ درصد مثبت رسید.


۱۰:۳۹⏰
همراه با قیمت ۵۰۴ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله ۴ میلیونی را پشت سر گذاشته است.


۱۰:۳۸⏰
نماد اخابر با رشد ۵ درصدی قیمت خریدارن خود را صف‌نشین کرده است و تا این لحظه بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته است.


۱۰:۳۸⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۶۸ میلیون سهم
وصنعت ۴۹ میلیون سهم
ثاخت ۴۶ میلیون سهم
فولاد ۴۵ میلیون سهم
ثبهساز ۳۴ میلیون سهم


۱۰:۳۸⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۰۹۸,۳۴۸
۱۸۲۵ واحد کاهش
ارزش بازار ۷۲,۸۸۰,۸۷۶ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۳,۵۰۱ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۶۸۸ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فملی ۱۲۰۹ واحد منفی
فولاد ۹۲۱ واحد منفی
فارس ۴۲۲ واحد منفی
سدشت ۲۳۸ واحد مثبت
شپنا ۱۹۶ واحد مثبت
تاپیکو ۱۱۶ واحد مثبت
کگل ۹۵ واحد منفی


۱۰:۳۷⏰
در گروه پالایشی‌ها، شپنا با قیمت ۷۷۸ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۱۱ میلیون سهم رسیده است و شاوان با قیمت ۱۷۶۱ تومان در حوالی مثبت ۲ درصد با حجم معامله کمتر از میلیونی همراه است.
شبریز با قیمت ۱۲۲۴ تومان نوسان منفی با حجم معامله ۱ میلیونی داشته است و شراز با حجم معامله کمتر از ۱ میلیونی بر روی قیمت ۱۲۳۰ تومان نوسان منفی دارد.


۰۹:۵۹⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افت بیش از ۱۴۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۹۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش بیش از ۱۴۰۰ واحدی همراه بوده است.


۰۹:۴۱⏰
در میان معاملات متعادل گروه سیمان، نماد سدشت با رشد ۵ درصدی قیمت صف خرید دارد و سصفها با رشد ۶ درصدی مورد توجه قرار گرفته است.


۰۹:۳۶⏰
شپنا با قیمت ۷۷۷ تومان با نوسان مثبت حجم معامله ۵ میلیونی دارد.


۰۹:۳۶⏰
شستا با قیمت ۱۱۳.۸ تومان در صفر تابلو حجم معامله ۳۷ میلیونی داشته است.


۰۹:۲۸⏰
شپنا از تأثیرگذاران مثبت بر شاخص کل در قیمت ۷۷۸۰ ریال با رشد نیم درصدی رو به رو است.


۰۹:۲۷⏰
گروه معدنی ها با افت قیمت همراه هستند. نماد کرومیت با کاهش ۵ درصدی قیمت صف فروش سنگینی دارد.


۰۹:۲۶⏰
عمده نمادهای گروه انبوه‌سازی با روندی مثبت معامله می‌شوند. نمادهای وآذر، آ س پ، ثجنوب و ثباغ در محدوده حداکثری قیمت دادوستد می‌شوند.


۰۹:۲۶⏰
فولاد با قیمت ۶۰۰ تومان و فملی با قیمت ۷۳۳ تومان با نوسان منفی همراه هستند و ذوب با کمی افزایش بر روی قیمت ۳۹۶.۵ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۱۳⏰
شاخص کل با افزایش ۲۶۰ واحدی متأثر از سدشت، شپنا، شستا و ثفارس آغاز به کار کرده، اما نمادهای فارس و فولاد با افت قیمت در مدار منفی کار خود را آغاز کرده‌اند و در میان نمادهای منفی‌ساز شاخص قرار دارند.

کد خبر 489159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =