۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
هفته سبز کریپتوها

در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه اول فوریه (۱۲ بهمن) بازار کریپتوکارنسی با رشد قیمت بیشتر رمزارزها روبه‌رو شد. هنوز هم بسیاری کارشناسان معتقدند که افت‌های اخیر را باید نوعی اصلاح بازار به شمار آورد و روندهای جهشی قیمت‌ها در سال جاری تکرار خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، نکته مهم در معاملات این هفته بازار کریپتوکارنسی این است که هم تعداد رمزارزهای منفی و هم میزان افت قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش نشان می‌دهد. به بیان دیگر، با توجه به اینکه افت قیمت همه رمزارزهای منفی، تک‌رقمی بوده است، کارشناسان آن را نشانه آغاز روند صعودی بازار در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.

هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد رشد قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت بیش از ۷۰ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۱۲ بهمن، ۲۶ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۷ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Blur بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۸۶ قرار دارد، ۷ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۶۱ دلاری بیش از ۷۸۶ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان روند قیمت صعودی را تجربه کردند. بیت‌کوین نیز به همراه بزرگان بازار رشد کرد و با رسیدن به بیش از ۴۲ هزار دلار، در مجموع با افزایش ۶.۶ درصدی قیمت در یک هفته مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه نیز ۱.۱ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله ۸۴.۵ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین بیش از ۸۳۵ میلیارد دلار است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Mantle دومین بازنده بزرگ بود و بیش از ۵ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۱.۸۴ میلیارد دلاری، معادل ۰.۵۸ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه نیز بیش از ۹ درصد افت قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Quant به میزان ۴.۴ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز ۱.۲۴ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۱۰۳ دلار است. همچنین رمزارزToncoin نیز با بیش از ۴ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۷.۱ میلیارد دلار و قیمت آن هم بیش از ۲ دلار است.

در سوی دیگر بازار، رمزار Bittensor با بیش از ۵۳ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۲.۵ میلیارد دلار و قیمت آن ۴۵۲ دلار است. پس از آن Helium نزدیک به ۲۸ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز از سطح ۱.۲ میلیارد دلار عبور کرده و قیمت آن ۷.۵۱ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهایConflux و Sui نیز به ترتیب بیش از ۲۵ درصد و ۲۴ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین رمزارزهای Render و Pendle نیز از کریپتوهایی بودند که به ترتیب رشد قیمت ۲۱ درصد و ۲۰درصد را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها نیز با رشد مواجه شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل یک هزار و ۶۳۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه بیش از ۵۹ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۰۸ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

هفته سبز کریپتوها

کد خبر 488965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =