ارزیابی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۴

صندوق بین‌المللی پول ارزیابی خود در مورد میزان رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ را تا حدی افزایش داد و پیش‌بینی کرد، تورم در مقایسه با انتظارها زودتر کاهش می‌یابد.

به گزارش صدای بورس، صندوق بین‌المللی پول ارزیابی خود در مورد میزان رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ را تا حدی افزایش داد و پیش‌بینی کرد که تورم درمقایسه با آنچه که انتظار می‌رفت زودتر کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، پی‌یر اولیویه گورینشا، اقتصاددان ارشد این نهاد، روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن گفت: میزان رشد اقتصادی و حجم تجارت جهانی در مقایسه با میزان متوسط دوره بلندمدت هنوز پایین‌تر است ولی امیدواری به برون‌رفت از وضعیت دشوار سال‌های اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی خوب مقاومت می‌کند و ما اکنون در آخرین بخش از یک فرود آرام هستیم.

به گفته این اقتصاددان فرانسوی، نرخ تورم دائما رو به کاهش و نرخ رشد اقتصادی در حال افزایش است، ولی پایه تغییرات مثبتی که روی می‌دهد هنوز در حد پایینی است و ممکن است در آینده شاهد تلاطم باشیم.

بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، یکی از دلایل بهبود وضعیت اقتصادی افزایش مصرف پول توسط بخش خصوصی و دولتی به رغم محدودیت‌های مالی، بهبود بازار اشتغال، برطرف شدن ضعف‌های چرخه انتقال و توزیع کالا و کاهش بهای انرژی و کالاهای اساسی است.

منبع:بیزینس

کد خبر 488845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =