قرار نیست فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر کند

در حالی‌که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر تعیین قیمت خودرو بر اساس یک فرمول جدید از ابتدای سال ۱۴۰۳، مطرح است، سخنگوی شورای رقابت ضمن تکذیب تغییر این فرمول قیمت‌گذاری، تاکید کرد که اساسا فرمول جدیدی در کار نخواهد بود و همچنان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ در حال اعمال است و خودروساز موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا است.

به گزارش صدای بورس،دو روزی است که برخی در فضای مجازی "از توافق وزارت صمت و خودروسازان مبنی بر اینکه قیمت خودروها از این پس طبق فرمول هزینه تولید به علاوه ۲.۵ درصد سود محاسبه خواهد شد"، صحبت کرده‌اند.

در این رابطه، سپهر دادجوی توکلی- سخنگوی شورای رقابت- ضمن رد کردن این موضوع، تصریح کرد: مفروضات مطرحه، درست نیست و اساساً فرمول جدیدی در کار نیست و همان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون در حال اعمال است. هیچ موضوع جدیدی مطرح نیست؛ ضمن اینکه توافق نیز معنا ندارد؛ بنابراین خودروسازان و عرضه‌کنندگان موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا هستند و ذیل آن عمل می‌کنند.

وی افزود: همانطور که اشاره شد، هیچ فرمول و دستورالعمل جدیدی برای قیمت‌گذاری خودرو تعریف نشده است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در هماهنگی کامل با شورای رقابت و ذیل مصوبات این شورا تصمیم‌گیری می‌کند؛ بنابراین قرار نیست تغییری بر نحوه قیمت‌گذاری بر بازار خودرو حاکم شود. این دست گمانه‌زنی‌های غیر مستند، متاسفانه تنها منجر به التهاب بازار می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 488703

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان تمدید شد

    مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان تمدید شد

    مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: ثبت نام خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا فردا تمدید شد.

  • برای ۵۶ خودروی انباشت شده در انبار گمرک مزایده برگزار می‌شود

    برای ۵۶ خودروی انباشت شده در انبار گمرک مزایده برگزار می‌شود

    رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برای ۵۶ خودروی انباشت شده در انبار متروکه گمرک که از خودروهای باکیفیت هستند تا پایان ماه جاری (بهمن ۱۴۰۲) مزایده ویژه برگزار می‌شود تا دیگر این خودروها در سوله اموال تملیکی نباشد.

  • مجوز تولید پژو پارس تا پایان سال تمدید شد

    مجوز تولید پژو پارس تا پایان سال تمدید شد

    در حالیکه حدوداً دو هفته پیش، رئیس سازمان استاندارد اعلام کرد تولید پژو پارس تنها تا نیمه اسفند ماه امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد؛ مدیرعامل ایران‌خودرو از رایزنی این گروه صنعتی با سازمان استاندارد برای تولید تا پایان امسال خبر داده و تاکید کرد که برای سال آینده چنانچه دیگر مجوز تولید با استانداردهای فعلی صادر نشود، حتما خودروی جایگزین با استانداردهای بهتر را برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.

  • کیفی‌سازی سوخت در ٩ پالایشگاه

    کیفی‌سازی سوخت در ٩ پالایشگاه

    رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ٩ پالایشگاه در حوزه کیفی‌سازی سوخت گام‌های مطلوبی برداشته‌اند.

  • اعلام قیمت جدید کوییک S‌ استاندارد ۸۵گانه

    اعلام قیمت جدید کوییک S‌ استاندارد ۸۵گانه

    شرکت سایپا با ارسال دعوت‌نامه برای متقاضیان خرید کوییک S‌ استاندارد ۸۵گانه، افزایش قیمت شش میلیونی این خودرو را اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =