دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل کالاهای ته‌لنجی

رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از مشکلات در استان بوشهر، مسئله ته‌لنجی‌هاست؛ برخی کالاهای ته‌لنجی که با مجوز وارد شهرها می‌شوند به سبب عدم برخورداری از شناسه، ممکن است به عنوان کالای قاچاق شناسایی و توقیف شوند.

به گزارش صدای بورس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۹ بهمن) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به مسئله ته‌لنجی‌ها در استان بوشهر گفت: یکی از مشکلات در استان بوشهر، مسئله ته‌لنجی‌هاست؛ برخی کالاهای ته‌لنجی که با مجوز وارد شهرها می‌شوند به سبب عدم برخورداری از شناسه، ممکن است به عنوان کالای قاچاق شناسایی و توقیف شوند؛ در این زمینه وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات تدابیر مقتضی را اتخاذ نمایند تا مردم بوشهر نیز که اقتصادشان با دریا گره خورده متضرر نشوند؛ البته حتما ممکن است کسانی بخواهند از این وضعیت سوءاستفاده کنند و کالای قاچاق وارد کنند که باید این مقوله نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به مشکلاتی که واحدهای قضایی استان بوشهر از حیث محدودیت‌های مکانی و امکاناتی دارند، گفت: برای تجهیز امکانات و بکارگیری نیروی قضایی و اداری و بهبود وضعیت ابنیه و ساختمان‌های مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر باید اقدام عاجلی با کمک مسئولان استانی صورت گیرد. از میزان اعتبار اختصاص یافته در جریان سفر استانی هیئت عالی قضایی به استان بوشهر در سال ۹۸، از بخش مربوط به ردیف بودجه استانی، حتی یک ریال نیز برای تجهیز واحدهای قضایی پرداخت نشده بود و حتی پرداخت از حساب خاص هم برای این منظور، پیگیری نشده بود؛ اینگونه موضوعات باید مستمراً و فوراً مورد پیگیری قرار گیرند؛ ما باید به تمام وعده‌هایی که در جریان این سفرهای استانی به مردم می‌دهیم، جامه عمل بپوشانیم؛ در همین راستا رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، مصوبات سفرهای استانی را در سریع‌ترین زمان ممکن ابلاغ کند و «معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی» نیز با جدیت پیگیرعملیاتی شدن این مصوبات باشد.

منبع: مهر

کد خبر 488692

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۱۲۵ برند پوشاک قاچاق شناسایی شد

    ۱۲۵ برند پوشاک قاچاق شناسایی شد

    مدیرکل صنایع و منسوجات وزارت صمت با اشاره به اینکه قاچاق بودن ۱۲۵ برند محرز شده است، گفت: طی هفته گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان پوشاک قاچاق جمع‌آوری و به املاک تملیکی تحویل شده است.

  • باید کالاهای قاچاق معدوم شوند

    باید کالاهای قاچاق معدوم شوند

    دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به لزوم برخورد با پوشاک قاچاق، گفت: این نباشد که کالایی که کشف و ضبط می شود بعداً حکم تبرئه بگیرد بلکه باید یا معدوم شوند یا کاملا حکم قضایی بگیرند و دیگر به چرخه عرضه برنگردند.

  • آغاز برخورد با پوشاک محرز قاچاق از هفته گذشته

    آغاز برخورد با پوشاک محرز قاچاق از هفته گذشته

    سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برخورد با پوشاک محرز قاچاق از هفته قبل در تهران شروع شده و در مرحله دوم طرح هم برخورد با کالای غیرمحرز از طریق شناسه کالا در دستور کار است، گفت: در تهران حجم پوشاک قاچاق حدود ۴۰ میلیارد تومان است و در کشور این میزان به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان می‌رسد.

  • دستور رئیس قوه قضاییه درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

    دستور رئیس قوه قضاییه درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

    رئیس قوه قضاییه بر ضرورت رسیدگی به سریع و اطلاع رسانی درباره پرونده‌های مهم نظیر فولاد مبارکه و چای دبش تاکید کرد.

  • انتقاد تولیدکنندگان از وضعیت قاچاق پوشاک

    انتقاد تولیدکنندگان از وضعیت قاچاق پوشاک

    در هفته‌ای که گذشت اعتراض تولیدکنندگان نسبت به گسترش قاچاق پوشاک در آستانه شب عید در کشور بالا گرفت و به نظر می‌رسد خواسته اصلی تولیدکنندگان برخورد با پوشاک قاچاق در سطح عرضه است که از سال ۱۳۹۷ برای مدت کوتاهی اجرا و سپس متوقف شد، از سر گرفته شود.

  • نماینده مجلس: افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳ صحت ندارد

    نماینده مجلس: افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳ صحت ندارد

    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به اظهارات مسئولین سازمان برنامه و بودجه پیرو افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳ صحت ندارد و مجموعاً شاهد افزایش ۱۰۰ همت سقف بودجه بودیم که این موضوع هم از طریق شفاف سازی منابع دولت در بودجه حاصل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =