پایان سریع پذیره نویسی «فارما کیان»

مدیرعامل گروه مالی کیان گفت: شروع پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی دارو آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی به پایان رسید.

به گزارش صدای بورس، مونا حاجی علی اصغر مدیرعامل گروه مالی کیان در نشست پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی دارویی بازار سرمایه با نماد فارما کیان به معرفی صندوق بخشی کیان پرداخت و گفت: پذیره‌نویسی صندوق بخشی دارویی فارماکیان اولین صندوق سهام دارویی کشور، در کمتر از ۱۵ دقیقه به اتمام رسید و سقف ۲۰۰ میلیارد تومانی صندوق تکمیل شد.

وی ادامه داد: سقف این صندوق ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در حال طی فرآیند دریافت مجوز از سازمان بورس برای افزایش سقف از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل گروه مالی کیان با بیان اینکه صندوق فارماکیان ساختار ETF دارد و سقف و کف خاصی برای سرمایه‌گذاری ندارد، افزود: پس از این صندوق، برای صندوق اهرمی کیان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امید است برای این صندوق هم با فرابورس همکاری داشته باشیم.

در ادامه این نشست، محمدرضا دم ثنا مدیر تحلیل گروه مالی کیان نیز، گفت: در خصوص صندوق‌های بخشی در مجموعه کیان تلاش می‌شود صندوق‌هایی طراحی شود که روندهای مناسبی داشته باشند تا سرمایه‌گذاران را به بازده مطلوب برساند.

وی با بیان اینکه در صندوق فارما کیان به چند موضوع تاکید داریم، اظهارداشت: صندوق‌ را نیمه فعال مدیریت می‌کنیم و در بخش مدیریت غیرفعال صندوق، ریسک کمتری بر دوش مدیر دارایی خواهد بود. این موضوع اولین و مهم‌ترین ویژگی این صندوق است که مزیت نقدشوندگی دارد. در کنار این امر، مساله نقدشوندگی با بازارگردانی قدرتمند، حل شده است.

به گفته دم ثنا نکته بعدی هم این است که کارشناس خبره صنعت دارو در مدیریت دارایی این صندوق حضور دارد.

محمد طاهری مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی کیان در ادامه نشست نیز گفت: این صندوق با استراتژی هم‌وزن نیمه فعال، سرمایه‌گذاری می‌کند و با توجه به ریسک‌های صنعت، بخش کمی هم به حالت فعال، مدیریت می‌شود. در طول ۱۳ سال، عملکرد صنعت دارو ۱۵۰ برابر بیشتر از شاخص کل بوده است. ریشه رشد بیشتر این صنعت در بازدهی دلاری است، همچنین صنعت دارو در کنار رشد سود، سود تقسیمی خوبی در فصل مجامع‌ خود برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۴۴ نماد بازار سرمایه حدود ۴۰ درصد بازار دارو را پوشش می‌دهد، همه صنعت دارو را می‌توان با این صندوق به شکل همگن پوشش داد.

مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی کیان با بیان اینکه این صندوق به حوزه‌های درمانی مستعد بازدهی بالا در بخش اکتیو، توجه بیشتری کرده است، اظهارداشت: ابزاری برای حل چالش نقدشوندگی پایین صنعت هم درنظر گرفته شده که در این میان کیان با ساختار هم‌وزن بخش نیمه فعال، به خوبی می‌تواند چالش نقدشوندگی را برطرف کند.

کد خبر 488678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =