لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲

شاخص کل روز یکشنبه با رشد هزار و ۲۱۰ واحدی که معادل ۰.۰۶ درصد این شاخص است، روبه‌رو شد و در سطح دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحدی ایستاد. با این حال، معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه قدرت بیشتری داشت، به طوری که میانگین هم‌وزن بازار در پایان روز یکشنبه هفت هزار و ۱۲۳ واحد که معادل ۰.۹۷ درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح ۷۴۰ هزار و ۴۹۹ واحدی رسید. همچنین تابلوی بورس اوراق بهادار تهران در این روز حجم معاملات را هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد را پنج هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان نشان داد. ضمن اینکه در این روز شاهد تراز مثبت پول حقیقی نیز بودیم و بر این اساس، سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها ورود ۱۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی را ثبت کردند.

خلاصه بازار امروز
بازار امروز مطابق انتظارات شروعی منفی داشت، اما در ادامه توانست تا حدودی به رشد قابل توجه دلار وزن دهد و متعادل پیش برود. در نهایت شاخص کل به افت ۷۷۰۰ واحدی اکتفا کرد و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد متوقف شد.
حقیقی‌ها ۳۴۸ میلیارد تومان از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۵.۶ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای شگستر و فارماکیان صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای ذوب و فولاد بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۹⏰
خروج سنگین پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت ادامه دارد. تا این لحظه ۳۴۴ میلیارد تومان دیگر پول خارج شد.


۱۲:۱۷⏰
صف خرید مستحکم ۳۲,۵ میلیارد تومانی شگستر پس از ۳۹۰ میلیون سهم معامله به ارزش ۶۷,۹ میلیارد تومان رسیده است.


۱۲:۱۷⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با کاهش بیش از ۷۶۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش بیش از ۱۶۰۰ واحدی همراه بوده است.
نمادهای فولاد، شپنا، وغدیر، وبملت، فملی، شستا و ذوب در صدر منفی‌سازان بورس قرار دارند و انبوه‌سازی، خودرو، فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۴۷۳ میلیارد تومان، ۲۶۵ میلیارد تومان و ۲۱۲ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۱۴⏰
اکثر نمادهای گروه بانکی معاملات سرخی دارند. نمادهای ونوین، وبصادر، وآیند و وپارس با افت ۲ درصدی دادوستد می‌شوند.


۱۱:۵۲⏰
صبا از نمادهای پرتراکنش بازار فرابورس در قیمت ۴،۸۳۸ ریال با قدرت خریدار ۴ برابری نسبت به فروشنده رو به رو است.


۱۱:۲۲⏰
ثتران در قیمت ۱۰،۶۸۰ ریال صف فروش تشکیل داده و ۹۸ درصد فروشندگان سهم نیز حقیقی‌ها هستند.


۱۱:۲۲⏰
در گروه فراکابی‌ها، شاهد افزایش نسبی تقاضا برای کالا و فرابورس هستیم.


۱۰:۵۶⏰
شستا با قیمت ۱۱۶.۵ تومان در منفی ۱ درصد دادوستد ۱۸۸ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.


۱۰:۵۶⏰
نمادهای گروه خودرویی در این دقایق مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۱۰:۳۲⏰
وبملت رو به پایین و از ۲۴۵ تا ۲۴۱ تومان حرکت کرد و نام خود را به عنوان یکی از اثرگذارترین نمادها در افت امروز شاخص کل ثبت کرد.


۱۰:۳۲⏰
نمادهای ذوب، وسدید، زنگان، فلوله و فتوسا از گروه فلزات با افت ۳ درصدی معامله می‌شوند و کویر و فروژ با رشد ۵ درصدی مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۱۰:۳۲⏰
گروه پتروشیمی معاملات متعادلی دارند. نمادهای پترول، زاگرس و شاروم با افت ۱ درصدی و شگستر و شرنگی با رشد ۲ درصدی معامله می‌شوند.


۱۰:۰۰⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افت بیش از ۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش بیش از ۲ هزار واحدی همراه است.


۰۹:۵۱⏰
ثشاهد با رشد بیش از ۲ درصدی بر روی قیمت ۱۷۲۵ تومان در حال معامله است.


۰۹:۵۱⏰
وبملت در منفی ۱ درصد با قیمت ۲۴۲ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۵۱⏰
شستا با قیمت ۱۱۶.۶ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن از ۶۲ میلیون سهم عبور کرده است.


۰۹:۵۰⏰
در بازار پرعرضه امروز مفاخر از نمادهای مورد توجه است که با قیمت ۱۱۹۱ تومان در مثبت ۷ درصد حجم معامله ۱۹ میلیونی داشته و با صف خرید رو به رو است.


۰۹:۳۶⏰
در حالی که عمده نمادها در مدار منفی قرار دارند، شگستر پرتقاضاست و حتی برای لحظاتی در قیمت ۱۷۴ تومان به صف خرید رسید.


۰۹:۳۵⏰
داتام در فهرست نمادهای پرتراکنش بازار در قیمت ۲،۳۷۰ ریال با افت ۴ درصدی مواجه است.


۰۹:۳۵⏰
گروه خودرو کم رمق آغاز به کار کرده است. نمادهای خودرو، خگستر، خساپا و خاور نزدیک به صفر تابلو با گرایش منفی نوسان دارند و در این میان خزامیا با رشد ۳ درصدی دست به دست می‌شود.


۰۹:۳۵⏰
فولاد با قیمت ۶۱۴ تومان و فملی با قیمت ۷۳۹ تومان هردو نوسان منفی دارند؛ ذوب با کاهش ۴ درصدی بر روی قیمت ۴۰۵.۵ تومان در حال معامله است.


۰۹:۱۷⏰
معاملات بورس در روز جاری شروع پرعرضه ای دارد؛ ۶۱ درصد از نمادهای حاضر در بورس امروز با افت قیمت در مدار قرمز قرار گرفته‌اند.


۰۹:۱۵⏰
شاخص کل با افت ۴۰۰ واحدی متأثر از فولاد، شپنا، شستا، ثفارس و وبملت کار خود را آغاز کرده است.


۰۸:۵۵⏰
معاملات امروز با سرخپوشی ۶۰ درصد از نمادها آغاز شد. جمع ارزش صفوف فروش دو برابر صفوف خرید و بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 488632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =