۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
دومین قدم سبز بورس در هفته

بازار سرمایه در دومین روز هفته، یک رشد پیاپی را در سطح روز گذشته به ثبت رساند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در دومین روز معاملاتی هفته، با رشد یک هزار و ۱۹۷ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک رشد ۷ هزار و ۱۱۱ واحد را تجربه کرد. ارزش ۴۴۱ هزار معامله ۷۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۱۶۶ واحد نسبت به روز گذشته رشد داشت و به سطح ۲۵ هزار ۶۶۱ واحد رسید. ارزش ۳۱۳ هزار معامله ۲۰۱ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۳۶۱ نماد بازار مثبت و ۱۶۵ نماد از میان ۶۷۸ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۵۳ درصد نمادها سبز رنگ و ۲۴ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

شستا، نخریس، کرومیت و ثنوسا بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

شستا، دی، داتام و کرمان بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای بگیلان، وکبهمن، داتام و زفجر بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

شستا و شپنا بیشترین تاثیر منفی و سدشت و ثشاهد بیشترین مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای داتام، ثشاهد، شستا و ثفارس بیشترین تراکنش را داشتند.

هرمز، شگویا، آریا و سامان بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بازار نقدی فرابورس گذاشتند و نخریس، فصبا و کرومیت و کرمان، جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای واتی، واعتبار، تیپیکو و پارس فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در دومین روز هفته توانستند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های چاپ و نشر، حمل و نقل از طریق خطوط راه‌آهن، محصولات فلزی و سایر محصولات کانی غیرفلزی بود.

همچنین ۴ صنعت سرمایه‌گذاری، سیمان و گچ و آهن، فرآورده‌های نفتی و سایر محصولات کانی‌های غیرفلزی، بیشترین تاثیر را روی شاخص داشتند.

صندوق‌های برتر

صندوق‌های سهامی بذر، رماس، الماس و پیروز در جزو پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری شدند. همچنین صندوق‌های درآمد ثابت صایند، امین یکم، فیروزا و طلوع در میان درآمد ثابتی‌ها رکورد زدند.

کد خبر 488627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =